مردم شیعه و سنی عراق در راستای طرح جمع آوری کمک های مردمی به سیلزدگان جمهوری اسلامی ایران کمپینی با نام «رد جمیل» (قدرشناسی) ایجاد کردند.

مردم اهل سنت عراق نیز با حضور گسترده در این طرح همبستگی و همدردی خود را ملت ایران به نمایش گذاشتند.

مسئول شیعه اتحاد علمای مسلمان در استان دیاله و مدیر این کمپین در شرق عراق امروز پنجشنبه به ایرنا گفت که تاکنون 70 میلیون دینار (معادل تقریبی 58 هزار دلار) کمک نقدی و مقادیر زیادی مواد غذایی برای کمک به سیلزدگان ایران در این استان جمع آوری شده که نصف کمک مالی جمع آوری شده از طرف اهل سنت عراق بوده است.

«جبار المعموری» اضافه کرده است که استقبال مردم عراق از کمک رسانی به سیلزدگان جمهوری اسلامی ایران از طرف همه بافت های این کشور بسیار گسترده بوده است.

شیخ علی الزهیری از شیوخ اهل سنت استان دیاله و معاون این کمپین نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی به عراق در جنگ با داعش، کمک عراقی ها به سیلزدگان را مصداق قدرشناسی و یک وظیفه انسانی و برادری دینی دانست.

این دو مسئول کمپین قدرشناسی اخیرا در دیدار با سیدموسی علیزاده طباطبایی معاون سفیر جمهوری اسلامی، ضمن اعلام آمادگی برای ارسال کمک ها، در خصوص راهکارهای تسهیل این امر با وی گفتگو کردند.

از سوی دیگر «حسن الکعبی» رییس فراکسیون سازمان بدر در پارلمان عراق نیز در گفتگویی خبری اعلام کرد که این سازمان یک کاروان از کمک های انسانی را برای کمک به آسیب دیدگان از سیل به سمت جمهوری اسلامی ایران روانه کرده است.

وی ادامه داده است که فراکسیون بدر و با کمک جمعی از مردم خیر عراقی، طرح جمع آوری کمک های مردمی برای سیلزدگان ایران را به عنوان نوعی قدر شناسی از مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران که در جنگ با داعش در کنار ملت عراق ایستادند، آغاز کرده است.

به گفته وی، این کاروان کمک های مردمی را دو روز قبل به سمت استان خوزستان روانه کرده و در راستا اعلام همبستگی و همدردی ملت عراق با ملت ایران، درصدد ارسال کمک های بیشتر مردمی به ایران است.

گروه های مختلف سیاسی و مردمی در راستای تقدیر از مواضع و کمک های جمهوری اسلامی ایران نسبت به عراق خصوصا در جریان جنگ با داعش (2014 تا 2017) طرح قدرشناسی را برای کمک به سیلزگان ایران به اجرا گذاشته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 468895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟