شکار عامل آتش سوزی های عمدی منابع طبیعی کرمانشاه با هلی شات + عکس

به گزارش رکنا، سجاد دارابی روز دوشنبه با بیان اینکه این برای نخستین بار در استان است که یک فرد متخلف به این شیوه شناسایی می‌شود، افزود: پس از وصول خبری مبنی بر آتش زدن عمدی درختچه های بادام و گون توسط دامداران یکی از روستاهای شهرستان هرسین و تکرار مکرر این تخلف، شناسایی این شخص در دستور کار پرسنل حفاظتی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به پرونده های مشابهی از این دست که در سطح این شهرستان در حوزه قضایی برای متخلفان تشکیل و به دلیل نبود مستندات فرد متخلف تبرئه شده بود، تصمیم گرفته شد با استفاده از یک ایده جدید فرد متخلف شناسایی گردد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین ادامه داد: علاوه بر این با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه، تهیه مستندات از فرد متخلف کار دشواری بود به همین منظور این اداره با همکاری همیاران طبیعت اقدام به استفاده از هلی شات نموده و در زمان مورد نظر مستندات را تهیه و فرد متخلف را شناسایی کردند.

منابع طبیعی

دارابی یادآور شد: با استفاده از این هلی شات توانستیم به تصاویری از آتش زدن بخشی از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان توسط این فرد متخلف دست پیدا کنیم که پس از شناسایی فرد متخلف وی به اداره منابع طبیعی احضار و پس از اعتراف به اعمال خود با تشکیل پرونده تخلف تحویل محاکم قضایی گردید.

وی با تاکید بر نتیجه بخش بودن استفاده از روش‌های نوین در راستای حفاظت از منابع طبیعی گفت: استفاده از این نوع ابزارهای جدید می تواند موجب غافلگیر شدن متخلفان و در نهایت کاهش تخلفات این حوزه در آینده شود.

دارابی تاکید کرد: با استفاده از این ابزار همچنین می توان تخلفاتی همچون چرای غیرمجاز در عرصه های طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درختان را بخوبی شناسایی و با عاملان آن برخورد قانونی کرد.

کدخبر: 986684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟