تنها بالگرد اورژانس هوایی مازندران وارد مدار شد

به گزارش رکنا، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر که با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه، امام جمعه و فرماندار آمل، رئیس اورژانس۱۱۵ استان جمعی از مدیران حوزه سلامت شهرستان آمل، تنها بالگرد اورژانس هوایی۱۱۵ مازندران مستقر در پایگاه اورژانس هوایی۱۱۵ در آمل که جهت تعمیر و بازسازی از چرخه خدمت خارج شده بود وارد مدار خدمات‌رسانی شد.

لازم به ذکر است، بالگرد جایگزین در طی مدت تعمیر بالگرد اصلی در استان فعالیت می‌کرد.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه جاده‌های استان مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن در ایام تعطیلات پر ازدحام و شلوغ است،گفت: بالگرد اورژانس هوایی۱۱۵ در مناطقی که امکان عبور آمبولانس‌ها به‌دلیل ترافیک سنگین وجود ندارد می تواند با حضور در محل حادثه به راحتی مصدومان را جابه‌جا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ استان در سه محور کندوان، هراز، و کیاسر مستقر هستند، افزود: با رایزنی‌های انجام شده به‌زودی آمبولانس دریایی ۱۱۵ نیز در استان راه اندازی می شود که مازندران پیشگام در این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به توجه دولت سیزدهم به ارتقای حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت:  ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جهت جایگزینی آمبولانس های فرسوده اورژانس‌های کشور خریداری شده است تا بتوان خدمات بهتر را به مردم ارائه کرد.

غلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ دستگاه آمبولانس سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس در استان مازندران خدمات ارائه می‌کنند، افزود: همکارانم در اورژانس پیش بیمارستانی شبانه روزی فعالیت و خدمات تخصصی را به جامعه ارائه می‌دهند.

کدخبر: 970945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟