کشف جسد جوان مهاجر در مرز ایران و ترکیه / پرهام به قاچاقچیان انسان پول داده بود + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 2 سال قبل به دنبال پیدا شدن جسد یک مرد جوان به نام پرهام در مرز ایران و ترکیه آغاز شد. جسد که از سوی هنگ مرزی ایران پیدا شده بود به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان علت مرگ را ضرب و شتم شدید مرد جوان اعلام کردند.

 کارشناسان پزشکی قانونی همچنین اعلام کردند این مرد احتمالاً در خاک ترکیه کشته و در پزشکی قانونی این کشور کالبد شکافی شده است.

 با این اظهار نظر خانواده پرهام شناسایی شدند و اعلام کردند پسرشان قصد داشته قاچاقی از مرز ایران خارج و به شهر وان وارد شود .اما احتمالاً از سوی هنگ مرزی ترکیه دستگیر  و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و کشته شده است. پرهام برای مهاجرت به یک قاچاق بر پول داده بود که پرونده زندگی اش بسته شد.

  با این شکایت پرونده‌ای در این زمینه گشوده و تحقیقات پلیسی آغاز شد اما پزشکی قانونی ترکیه اعلام کرد جسدی با چنین مشخصات تحت کالبدشکافی قرار نگرفته است .هنگ مرزی ترکیه نیز ضرب و شتم مرد مهاجر و قتل وی را نپذیرفت.

پرونده در دادگاه کیفری تهران

در حالی که دو سال از این ماجرا گذشته بود اولیای دم پرهام در دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و خواستند تا دیه پسرشان از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.

 در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد وکیل اولیای دم روبه روی قضات ایستاد و گفت :همه شواهد نشان می‌دهد پرهام از سوی هنگ مرزی ترکیه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و کشته شده است. حتی در کشور ترکیه در پزشکی قانونی کالبدشکافی  و سپس به مرز ایران منتقل شده است.اما تحقیقات در این سال‌ها بی‌نتیجه مانده و پزشکی قانونی ترکیه مدعی است پرهام آنجا تحت کالبدشکافی قرار نگرفته است. ما حتی در این مدت  پاسخی هم از هنگ مرزی ترکیه دریافت نکرده ایم.  نه تنها راز مرگ پرهام سر به مهر باقی مانده ، حتی اولیای دم برای گرفتن برگه انحصار وراثت نیز مشکل دارند. چون پزشکی قانونی ایران خواسته تا برگه پزشکی قانونی ترکیه که پرهام آنجا تحت کالبد شکافی قرار گرفته ارائه شود و این ممکن نیست.

 وی ادامه داد: پرونده به بن‌بست رسیده و برای اینکه خون پسرجوان پایمال نشود از طرف اولیای دم تقاضا دارم دیه از سوی از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست رای صادر کنند.

کدخبر: 967981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟