عهده دارِ تامین امنیت مقر انتظامی راسک کیست؟

به گزارش رکنا به نقل از موج، نام پلیس را که می‌شنویم آن را به تامین امنیت گره می زنیم که در واقع نیز همین است؛ اما تامین امنیت درون مرزی و اصطلاحا شهری با فراجا ست؛ تامین امنیت راسک با چه نهادی است؟ ارتش، سپاه ، خود فراجا یا نهادی که ما نمی‌دانیم؟

مگر نه این که کلانتری خود به مثابه یک اداره خدمات عمومی است که باید مورد حفظ و حراست قرار گیرد؟ پس چرا حمایت و تامین امنیتی صورت گرفته نشده و جوانان رشید و خدوم این مرزو بوم  مجروح و شهید شده اند؟

بی شک وقتی نام مکانی انتظامی برده می‌شود نماینگر اداره خدمات‌رسان است؛  یک میلِ مرزی نیست؟پس نمی شود دور تا دور آن را سیم خاردار کشید و ادوات و تسلیحات سنگین گذاشت؛ آنجا همانند سایر ادارات و نهادهای خدمات رسان، محل رفت و آمد و مراجعات مردمی است.

 این سئوال اذهان را درگیر کرده و من نگارنده را به واقع آزار می دهد که تامین امنیت جانیِ این عزیزان با کیست؟ اگر قرار بوده خودشان امنیتشان را تامین کنند که از دیده ها و شنیده ها مشخص است سلاحی برای دفاع از خود نداشته‌اند؟!

مگر در شهر "راسک" دوربین ترافیک، کنترل و پایش شهری وجود ندارد؟،در مسیرهای منتهی به محل این حادثه‌ی تلخ هیچ دوربین عمومی، دولتی و یا خصوصی وجود ندارد؟ مگر دسترسی به دوربین و شنود عوامل تروریستی میسر نیست؟ بارها و بارها مشخص شده که با کمک همین دوربین ها و شنودها جلوی صدها حادثه فاجعه بار گرفته شده ولی در این واقعه همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد پایشی بر روی دوربین‌ها وجود نداشته که فراجا دچار خسران عظیمی شده و 11 شهید تقدیم امنیتِ ایران زمین کرده است.

بی شک این عملیات تروریستیِ، یک شبه طرح‌ریزی و عملیاتی نشده است؛ از منابعِ آگاه می‌شنویم"تروریست‌ها با برنامه‌ریزی کامل در برخی نقاط  شهر برای ماموران پلیس کمین گذاشته‌ و به دنبال حداکثر ضربه ممکن بوده‌اند. هر جایی را که احتمال تردد پلیس می‌داده سد کرده‌، از ساختمان روبروی مقر انتظامی با اِشراف کامل اقدام به تیراندازی و  هیچ گونه زنگ خطری برای پلیس به صدا در نیامده و عزیزان پرپر شده به طور کامل غافلگیر شدند." آه از نهادمان بر می آید که این "ماموران پلیس" را  این "شهروندان خدمتگزار" را چه کسی یا چه نهادی بایستی حراست و حفاظت می‌کرد؟

چنان چه گفته اند و می دانیم،تامین امنیت سرزمین های منتهی به مرز و مرزهای سراسر کشور با سایر ارگان ها به غیر از پلیس است و فقط بخشی از مرزها به دست مرزبانی فراجا حفظ و حراست می شود.

جوانان و سرمایه انسانی بسیار نادری از دست رفت که در پرس و جوهایمان معلوم گردید: در همین روزهای ماقبل شهادتشان، امورات و مراجعات مردمی را حل و فصل کرده و به سرانجام رسانده بودند؛ بی شک بهشت ماوایشان است اما لازم است پرسش همه شهروندان و بالاخص خانواده های عزیزان پرپر شده پاسخ داده شود؟ چرا ماموران مقر فرماندهی انتظامی راسک بی خبر از همه جا غافلگیر و در نهایت شهید شدند؟

همه شهروندان منتظر پاسخ نهادها و دستگاه‌های ذیربطی همچون شورای تامین و سایر نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی هستند و می‌خواهند بدانند اِشراف اطلاعاتی و تعاملات مرزی را چه کسانی و ارگانی می‌بایستی رصد و پایش کرده و زنگ هشدار را برای پلیس به صدا در می ‌آوردند؟!

کدخبر: 956455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟