آتش بخاری و سرایت به پرده عامل مرگ 32 نفر در کمپ اعتیاد لنگرود! / دو نفر بازداشت شدند/  آغاز تحقیقات در خصوص عمدی بودن این آتش سوزی

به گزارش خبرنگار رکنا، ساعتی پیش کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود آتش گرفت .این حادثه تا این لحظه منجر به مرگ ۳۲ تن و مصدومیت ۱۷ تن شده است. مصدومان دچار سوختگی ۴۰ تا ۶۰ درصدی هستند. تحقیقات قضایی و پلیسی در مورد عمدی بودن این آتش سوزی مرگبار آغاز شده است.

کمپ ترک اعتیاد لنگرود

آتش گرفتن بخاری عامل آتش سوزی مرگبار کمپ اعتیاد لنگرود!

استانداری گیلان اعلام کرده است، علت آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد آتش گرفتن بخاری و سرایت آتش به پرده بوده است.

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در پی وقوع آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود

در پی آتش سوزی مرگبار در مرکز کمپ اعتیاد لنگرود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه  از رئیس کل دادگستری استان گیلان خواست تا علت حادثه آتش سوزی در این کمپ ترک اعتیاد انجام شود.

او با دستور به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه‎دیده اقدام کنند.

رئیس دادگستری استان گیلان نیز که هم اکنون در محل حادثه به سر می‌برد، گفت مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند و دستورهای قضایی لازم از جمله انتقال پیکرهای جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.

کمپ

اورژانس در مورد آتش سوزی کمپ اعتیاد لنگرود چه گفت

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور جزئیات بیشتر بیشتر از امدادرسانی در حادثه آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود را تشریح کرد و گفت:‌ زمان اعلام وقوع این حادثه به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۵:۵۵ صبح امروز بوده است که درپی آن بلافاصله عوامل اورژانس در محل حاضر شده و پس از آن نیز به بیمارستان‌های اطراف اعلام آماده‌باش داده شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ نفر در جریان این حادثه مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند، گفت: ۱۶ نفر به بیمارستان حسین‌پور لنگرود و بیمارستان ولایت رشت انتقال داده شدند. یک مصدوم نیز به بیمارستان شهید انصاری رودسر منتقل شد که این فرد پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شد.

رئیس اورژانس کشور درباره وضعیت مصدومان بستری شده در بیمارستان نیز گفت: مصدومان دارای سوختگی ۴۰ تا ۶۰ درصد هستند و اقدامات درمانی بر روی این افراد در حال انجام است.

به گفته میعادفر براساس اعلام آتش‌نشانی لنگرود ۳۲ نفر نیز درپی این حادثه جان خود را از دست داده‌اند که اجساد آنان به پزشکی قانونی منتقل شده است.

وی از برگزاری جلسه شرایط اضطراری حوزه سلامت با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس مرکز اورژانس گیلان خبر داد و گفت:‌همانطور که گفتم پس از این حادثه مراکز درمانی شهرستان‌های لنگرود، رودسر و رشت به حالت آماده‌باش درآمده و اتوبوس آمبولانس نیز برای انتقال مصدومان از لنگرود به رشت اعزام شد. 

میعادفر اعزام تیم ارزیاب از ستاد اورژانس گیلان به شهرستان لنگرود، اعزام رییس شبکه بهداشت شهرستان لنگرود به محل حادثه، تخلیه بخش اورژانس بیمارستان ولایت رشت برای پذیرش مصدومان، فراخوان کادر درمانی آنکال برای حضور در بیمارستان ولایت رشت، حضور رییس مرکز اورژانس گیلان در ستاد فرماندهی حادثه دانشگاه گیلان و حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان ولایت رشت را نیز از دیگر اقداماتی برشمرد که بلافاصله پس از حادثه انجام شده است.

دستور رئیس بهزیستی برای بررسی فوری علت آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد

رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان حادثه آتش‌سوزی در مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد و دلایل وقوع این اتفاق در شهرستان لنگرود استان گیلان شد.

 علی محمد قادری ضمن ابراز تاسف از بروز این اتفاق به مدیرکل بهزیستی استان گیلان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به بررسی ابعاد موضوع و برخورد با متخلفان در بروز این حادثه اقدام شود. این حادثه ۵:۴۵ صبح امروز در کمپ اعتیادی به نام «گام اول رهایی» واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد.

 همچنین به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور تیمی متشکل از معاون سلامت اجتماعی سازمان، دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد و مدیرکل حراست سازمان بهزیستی کشور برای بررسی و گزارش ابعاد مختلف این حادثه به استان گیلان اعزام شدند.

برابر گزارش‌های دریافتی در پی این حادثه متاسفانه ۳۲ تن کشته و ۱۷ تن مصدوم شده‌اند.

 

 

کدخبر: 942728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟