باران شدید در کندوان/ سقوط سنگ از ارتفاعات محتمل است

به گزارش رکنا، سرگرد محمد احمدی عصر روز چهارشنبه اظهارداشت: در زمان حاضر ترافیک محور کندوان مقطعی نیمه سنگین در ۲ طرف جاده است و بارش شدید باران نیز سطح محور را لغزنده کرده است.

هواشناسی از کاهش تدریجی دمای هوای مازندران از چهارشنبه تا پایان هفته جاری خبر داد و پیش‌بینی کرد از عصر امروز ساعات بعدازظهر و شب نیز با افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاعات مناطق غربی نیز بارش پراکنده باران و کاهش چند درجه ای دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که از شامگاه پنجشنبه و روز جمعه با شمالی شدن جریان هوا علاوه بر کاهش شدت گرما، رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

فرمانده پلیس راه کندوان تاکید کرد: با توجه به بارندگی شدید در کندوان و لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان در مسیرهای رفت و برگشت با دقت رانندگی و از انجام حرکات خطرناک خودداری کنند.

سرگرد احمدی سقوط سنگ از ارتفاعات را از جمله چالش فراروی این محور برشمرد و بر ضرورت یافتن راهکار اساسی برای حل آن از سوی نهادهای مربوط تاکید کرد.

روزانه حدود ۳۰ هزار خودرو در محور کندوان تردد می کنند

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

کدخبر: 897277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟