انهدام 10 باند سرقت حرفه ای در اصفهان / تبهکاران غافلگیر شدند

به گزارش رکنا، حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار که به‌صورت کشوری با رویکرد شناسایی و دستگیری سارقان دانه‌درشت، خریداران اموال مسروقه و سارقان زورگیر به مدت ۱۰ روز به مرحله اجرا گذاشته شد، شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی بودیم.

وی افزود: در این طرح مأموران فرماندهی انتظامی استان موفق به شناسایی و دستگیری هزار و ۷۹ نفر از سارقان سابقه‌دار و کشف ۲۶۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۸۰ نفر از خریداران اموال مسروقه و کشف ۳۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مالخران شدند که تمامی اموال مکشوفه پس از شناسایی مال‌باختگان به آن‌ها مسترد شد.

ترکیان بیان کرد: در طول مدت اجرای این طرح همچنین تعداد ۱۰ باند سرقت شامل ۳ باند سارقان منزل، ۳ باند سارقان زورگیر و خشن و چند باند دیگر مرتبط با سایر سرقت‌ها متلاشی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲ باند از سارقان منزل دستگیرشده از سارقان در حرکت و افراد خارج از استان بوده که به‌صورت ۳ یا ۴ نفره اقدام به سرقت منازل می‌کردند، گفت: بخشی از منازلی که این سارقان جهت سکونت استفاده می‌کنند منازل کلیدی است که توسط برخی از شهروندان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین چنانچه افرادی منازل خود را بدون شناسایی در اختیار این افراد قرار دهند و باعث ایجاد اخلال در امنیت و سلب آسایش شهروندان شوند قطعاً برابر دستور قضائی با مالک منزل برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امنیتی که در سایه مشارکت پلیس و مردم شکل بگیرید قطعاً بقا و پایداری بیشتری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در بسیاری از سرقت‌ها سارقان وابسته به فرصت هستند که اگر این فرصت‌های مجرمانه از سارقان سلب شود، شاهد کاهش بسیاری از سرقت‌ها خواهیم بود.

ترکیان تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم به توصیه‌ها و آموزش‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت توجه بیشتری کرده و در صورت مشاهده افراد مشکوک در قالب تیم‌های ۳ یا ۴ نفره که در حال پرسه‌زنی و شناسایی و دید زدن منازل هستند مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کدخبر: 874100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟