پیش از سفر نوروزی حتما این توصیه پلیس را جدی بگیرید

به گزارش رکنا، سرهنگ عبدالمجید کرمی رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان و از کارآگاهان با سابقه و توانمند پلیس کشورمان چند توصیه به خانواده ها پیش از عزیمت به سفر نوروزی برای پیشگیری از سرقت منزل ارائه کرد.

سارقان برای رسیدن به اهداف شوم خود، همواره در کمین سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان هستند تا به آسانی اقدام به سرقت از منازل آنان کنند.

شهروندان هنگام خروج از منزل، باید درب خانه خود را قفل کرده و کلید های ورودی را در زیر جاکفشی و گلدان قرار ندهند.

هرگاه شهروندان به خانه ای جدید نقل مکان می کنند، در کوتاه ترین زمان ممکن باید نسبت به تعویض قفل های آن اقدام و به افراد ناشناس درباره مشخصات منزل خود، هیچگونه اطلاعاتی ندهند.

ایجاد ارتباط سالم از سوی شهروندان با همسایگان خود اهمیت زیادی دارد.

از دیگر نکات ایمنی در حفاظت مناسب از منازل مسکونی، نصب چراغ های تایمردار در منازل مسکونی است زیرا شهروندان با تنظیم این چراغ ها می توانند برای ارتقاء ایمنی منازلشان، در هر ساعتی از شبانه روز که خواستند آنها را روشن و یا خاموش کنند.

مدارک شناسایی و اشیاء با ارزش را در محلی امن نگهداری کنید و روی درب ورودی هیچ یادداشتی نگذارید.  در صورت وجود هرگونه ضعف حفاظتی در ساختمان شهروندان باید برای پیشگیری از رخ دادن هرگونه سرقت، علاج واقعه قبل از وقوع کرده و بلافاصله معایب موجود در منازل خود را رفع کنند.

به افراد ناشناس پشت خط تلفن هیچگونه اطلاعاتی ندهید و خانه و لوازم منزل خود را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

 

کدخبر: 873664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟