ماجرای شلیک مرگبار پلیس به کامبیز چه بود؟ /  مامور پلیس در دادگاه چه گفت

حوادث رکنا: اوایل زمستان سال ۹۹ ماموران پلیس در یکی از خیابان های منطقه نعمت آباد به راننده یک دستگاه پراید که در حاشیه خیابان متوقف شده بود مشکوک شدند و خواستند تا به بررسی خودرو بپردازند. اما راننده به محض روبه رو شدن با ماموران، سوار خودرو شد تا بگریزد.

استعلام پلاک خودرو نشان می‌داد سرقتی است. راننده برای اینکه فرار کند دنده عقب حرکت کرد و به ماشین پلیس کوبید. در این میان یکی از ماموران به نام جواد به متهم ایست داد. اما متهم 35 ساله به نام کامبیز سعی داشت هر طور شده فرار کند .

به این ترتیب مأمور پلیس 3 تیر هوایی شلیک کرد و سپس لاستیک خودرو را نشانه رفت. اما یکی از تیرها در قلب کامبیز نشست و وی بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده بود ولی ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

محاکمه مامور پلیس

با مرگ کامبیز اولیای دم ، از مامور پلیس شکایت کردند و جواد به اتهام قتل عمدی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد .

در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس مامور پلیس در جایگاه ویژه‌ ایستاد و به تشریح ماجرا پرداخت.

وی گفت: من و همکارم در حال گشت زنی در منطقه نعمت آباد بودیم که به راننده ای که داخل خودرو پارک شده نشسته بود مشکوک شدیم. او در حال پیاده شدن از ماشین بود و ما می‌خواستیم ماشین او را بازرسی کنیم. اما کامبیز به محض دیدن ما ، بلافاصله سوار ماشین شد تا فرار کنند . او دنده عقب به ماشین پلیس کوبید و می‌خواست هر طور شده بگریزد که من به او ایست دادم و 3 تیر هوایی شلیک کردم. اما او توجهی نکرد. من با به کارگیری قانون استفاده از سلاح، لاستیک خودرو نشانه رفتم اما چون خودرو کامبیز در حرکت بود ناخواسته یکی از تیرها به دست او برخورد کرد و سپس در قفسه سینه اش نشست. من واقعاً قصد کشتن کامبیز را نداشتم و فقط می خواستم او را متوقف کنم.

وی ادامه داد استعلام پلاک خودرو او نشان داده بود ماشین سرقتی است و به همین خاطر به سمت ماشین شلیک کردم.

بنا بر این گزارش؛ در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

کدخبر: 860449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟