مرگ دردناک پیرزن با قطع 80 درخت در تویسرکان

به گزارش رکنا، حدود 2سال قبل بود که انتشار تصاویر قتل عام درختان در سنندج احساسات و عواطف را جریحه دار کرد.حالا این بار باز هم این سناریو تلخ در شهر تویسرکان تکرار شد و مرگ دردناک صاحب باغ به دلیل فشار روحی و عصبی ناشی از این حادثه،به این حادثه رنگ فاجعه می دهد.

در این حادثه قطع درختان، قریب به 300 اصله درخت  گردو و بادام و صنوبر و زردآلو که قدمت بعضی درخت ها بالای 200 یا 300 سال بوده توسط قاچاقچیان چوب قطع و سرقت شده است.

این سرقت بی سابقه در زمین هایی واقع در بخش های مختلف تویسرکان از استان همدان رخ داده است که نام این منطقه از تویسرکان به نام تپه معروف قلندر سیاه است که از آثار باستانی نیز هست.

یکی از مالکان زمین هایی که مورد تعرض سارقان قرار گرفته است خانم حدود 80 ساله ای به نام بدرالملوک بیات بود که بعد از اطلاع از حادثه،شکایت قانونی را در مراجع قضایی استان تنظیم کرد.اما در فاصله کوتاه چند روزه بعد از حادثه دچار سکته مغزی و سپس مرگ مغزی شد که گفته شده این مرگ دردناک به دلیل شدت فشار ناشی از این حادثه بوده است.

در حالی که خانواده ایشان مطابق وصیت مرحومه تصمیم به اهدای عضو داشتند و روال قضایی در حال انجام بود اما فرصت اهدا به دلیل شدت سکته از دست رفت و ایشان جان خود را از دست داد.

با پیگیری های سازمان های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، و همچنین پیگیری های قضایی عاملین این جنایت شناسایی شدند و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار دارد.

کدخبر: 834283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟