زائرین مراقب کلاهبرداری با ترفند اسکیمر باشند

به گزارش رکنا؛ سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر اعلام کرد: با توجه به اینکه زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجوه نقد خود را در کشور عراق خرج کرده‌اند پس از بازگشت از پیاده‌روی اربعین برای هرگونه خرید از کارت عابر بانک خود استفاده می‌کنند که مجرمین سایبری از  این موضوع می‌توانند سوءاستفاده کنند.

وی افزود: یکی از شگـردهای کلاهبرداری برای سرقت کارت‌های بانکی و برداشت غیرمـجاز از موجودی حساب بانکی قربانیان، بهره‌گیری از دستگاه‌های اسکیمر برای جعل کارت‌های بانکی است.

این مسئول انتظامی در ادامه گفت: با توجه به اینکه دست‌فروشان می‌توانند محل کسب‌وکار خود را به‌راحتی تغییر دهند مجرمان سایبری در قالب فروشندگان دوره‌گرد و ارزان‌فروش ظاهر می شوند و با دستگاه اسکیمر اطلاعات کارتی مشتریان و رمز ورود آن را به دست آورده و سپس اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

سرهنگ کسانی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از کلاهبرداری اسکیمری حین خرید باکارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه‌های کارت‌خوان سیار از در اختیار گذاشتن رمز بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از عموم شهروندان درخواست کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرائم حوزه سایبری از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی موضوع را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.

کدخبر: 824740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟