شگرد قدیمی کلاهبرداران هنوز کار می کند / شما برنده مسابقه رادیویی شده اید!

به گزارش رکنا؛ سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در خصوص این پرونده کلاهبرداری اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس که  با ارائه شکوائیه قضائی مبنی بر اینکه  توسط فردی ناشناس مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد:  فردی ناشناس که خود را مجری رادیو جوان معرفی کرده بود، با شماره مجازی از طریق واتساپ با قربانی تماس حاصل کرده و  با اغفال و مانورهای متقلبانه برای دریافت جایزه سفر به عتبات عالیات ، فرد شاکی را مجاب به وارد کردن ارقام و کدهایی کرد که منجر به برداشت و انتقال وجه از حسابم بانکی او شده است. قابل ذکر است فرد خاطی، از حساب شاکی به عنوان حساب واسط استفاده کرده و مبلغ برداشتی را به حساب یک طلافروش واریز و اقدام به خرید سکه و طلا نموده است.

این مقام مسئول طی توضیحاتی بیان کرد:  با اقدامات فنی و تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد.متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مشاهده مدارک و مستندات غیر قابل انکار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از انجام این عمل را کسب درآمد بالا بیان کرد.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران ضمن هشدار در خصوص تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در مسابقات، به کاربران فضای سایبر هشدار داد و بیان داشت: هرگز اطلاعات حساس و مهم خود را از جمله اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی و کدهای احراز هویت و کدهای ارسالی از طریق پیامک را در اختیار افراد غیر قرار ندهید زیرا در کلاهبرداری‌های اینترنتی، حفظ اطلاعات شخصی از مهمترین مسئولیت های شهروندی می باشد و تبعات قانونی هر گونه سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد به عهده خود فرد است.

سرهنگ سلطان آبادی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

کدخبر: 823945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟