زمینگیر شدن باند 60 میلیاردریالی کلاهبرداری اسکیمری

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد : با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

سرهنگ خورشاد تصریح کرد: در ادامه ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از شهرهای استان، نانوایی داشته و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و پس از انتقال چندین باره وجوه در کارت های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید لوازم خانگی به یکی از فروشگاه لوازم خانگی استان‌های مرکزی مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود برای خرید استفاده می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت یکی از متهمان مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال وی جمع آور گردید.

وی با بیان اینکه متهمان ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کردند که141عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن ها لوازم خانگی خرید کرده‌اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب های بانکی مالباختگان را 60 میلیارد ریال برآورد کرده و در حال برسی می‌باشند.

سرهنگ‌ خورشاد از تحویل متهم با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 757477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟