محدودیت پذیرش زوار از سمت کشور عراق باعث بسته شدن مرز خسروی شد

به گزارش رکنا؛ سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا گفت:در 24 ساعت گذشته بیش از 46 هزار خودروی سواری را در محور ایلام  به مهران هدایت و درون شهر و پارکینگ ها اسکان داده ایم.

وی در ادامه گفت: بعد از بسته شدن مرز خسروی زائرینی که در محل اسکان داده شده بودند به سمت مرز مهران حرکت و لذا بار ترافیکی سنگینی در این محور ایجاد شد . مشکل اصلی که در این محور ما با آن برخورد کردیم نبودن زیرساخت های مناسب بود که به بهره برداری نرسیده و باعث شد، در 8 کیلومتری پل کنجانچم شرایط به گونه ای پیش برور و  باعث توقف خودروها در این مسیر شده و ترافیک پرحجمی را ایجاد کرد، اما ما توانستیم با مدیریت صحیح و به موقع و یک طرفه کردن جاده این اختلال را برطرف و در حال حاضر با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

سردار هادیانفر در خصوص تردد از محور ملک شاهی و برگشت زوار به سمت کشور اشاره کرده و گفت : مسئله حائز اهمیت برای ما این است که زائرین در حال تردد در مسیر استان کرمانشاه و  محور همین به سمت مهران هستند  و  ما به همکاران خود پیشنهاد دادیم تا از ابتدای مسیر ایلام بار ترافیک را به سمت محور ملک شاهی هدایت کنند زیرا از امروز شاهد برگشت زوار به سمت کشور نیز هستیم.در مرز شلمچه بار ترافیکی روان بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به علت بسته شدن مرز خسروی گفت :در مرز خسروی ما در حوزه جاده ها و راه های مواسلاتی با مشکل خاصی روبرو نیستیم اما مشکل اصلی طرف عراقی ماست که با ظرفیت محدود پذیرش مواجه شدیم و به همین دلیل این مرز مورد استقبال زائرین عزیز قرار نگرفت و آنها به سمت مرز مهران حرکت کردند ، پیشنهاد ما به زائرین این است که از محور سر پل زهاب و قصر شیرین تردد داشته باشند.

سردار هادیانفر در پایان گزارش میدانی خود از مرز مهران گفت: اما عمده اصلی بار ترافیکی به سمت محور مهران است که ما از همکاران خود درخواست کردیم زائرین را به محور ملک شاهی هدایت کنند تا ما بتوانیم حرکت خودروها در مرز مهران را که به صورت دوطرفه در حال انجام است مدیریت کرده و شاهد ترافیک پرحجم و حادثه ای نباشیم.

کدخبر: 824027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟