عراق: گذرگاه‌های مرزی با ایران برای زائران بسته است

به گزارش رکنا ، اداره نظارت بر گذرگاه‌های مرزی در عراق گفت که مرز‌های این کشور همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا بر روی زائران اربعینی بسته است.

این هیأت روز جمعه طی بیانیه‌ای در واکنش به ویدیویی که در آن برخی از افراد تلاش دارند از گذرگاه‌های مرزی مشترک بین ایران و عراق وارد این کشور شوند، گفت که این هیأت همچنان کاملا به مقررات کمیته عالی بهداشت و سلامت در ارتباط با بستن مرز‌ها در برابر همه زوار اربعینی ملزم است.

بیانیه اداره نظارت بر گذرگاه‌های مرزی در عراق

در این بیانیه آمده است: «اصول و دستورالعمل‌های اعلام شده، بر خروج عراقی‌هایی که به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های ایران حضور دارند و یا بیماران عراقی (بیماران سرطانی، معلولین و کسانی که دارای فشار خون بالا هستند و نمی‌توانند از طریق هوایی سفر کنند)، تأکید دارد. ولی سایر گذرگاه‌های ما به کلی بسته است . »

به گزارش شبکه سومریه، این اداره همچنین از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه امنیتی برای ممانعت از هرگونه نقض همکاری، هماهنگی مشترک این اداره با فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر داد و خواستار پیگیری اخبار و اطلاعات صحیح از منابع رسمی عراق شد.

از زمان شیوع کرونا در عراق تا به امروز ۳۰۷،۳۸۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۸،۳۳۲ نفر نیز فوت کرده‌اند. طی هفته‌های اخیر میزان مبتلایان به این ویروس در مقایسه با ماه‌های گذشته افزایش یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۲۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۸۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟