مرگ سارق حرفه ای با شلیک پلیس به دزدان فراری / سارق قبل از مرگش به برادر و پدرش اعتراف کرده بود + جزییات

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، رسیدگی به مرگ مشکوک مرد 30 ساله به نام مهران با اعلام از سوی ماموران کلانتری 136 فرجام در دستور کار محمد وهابی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

به این ترتیب بازپرس پرونده تحقیقات خود را آغاز کرد و در بررسی های اولیه مشخص شد که پدر و برادر متوفی وی را به بیمارستان الغدیر منتقل کرده بودند و این در حالی بود که حال او هنگام انتقال به بیمارستان به دلیل اصابت گلوله وخیم بود و ساعتی بعد جان باخت.

رفتار پدر و برادر مهران در ابتدا کمی مشکوک به نظر می رسید از جمله اینکه از بیان علت اصابت گلوله خودداری می کردند و نام فامیلی ای که برای بیمار عنوان کرده بودند با نام فامیل خودشان متفاوت بود.

ماموران کلانتری فرجام نیز در اظهارات خود اعلام کرده بودند که در ساعات اخیر در حوزه استحفاظی شان مورد تیراندازی گزارش نشده است.

در بررسی های بعدی مشخص شد که تنها تیراندازی صورت گرفته در ساعات اخیر، یک مورد تیراندازی ماموران پلیس به سمت باند سارقان منزل بوده است.

مرگ سارق فراری با شلیک پلیس

ماموران کلانتری 120 سیدخندان اعلام کردند که در عملیات تعقیب و گریز سارقان در ساعت 9 و نیم شب 13 شهریور ماه اقدام به تیراندازی به خودرو سارقان کرده اند و با دستور بازپرس،ماموری که شلیک کرده بود برای تائید هویت سارق بالای سر جسد حاضر شد و بیان داشت فرد فوت شده همان سارقی است که در عملیات او را تعقیب کرده است.

بعد از احراز هویت از سوی مامور کلانتری، پدر و برادر مهران اعلام داشتند که قبل از اینکه مهران فوت کند گفته بود که مورد اصابت گلوله شلیک شده از سوی مامور قرار گرفته است.

ماموران کلانتری سیدخندان در شرح ماجرای تعقیب و گریز اظهار داشتند که گزارش سرقت از منزل توسط همسایه های خانه ای که مورد دستبرد قرار گرفته بود به پلیس اعلام شد.

همسایه ها گفته بودند که مشاهده کردیم 3 مرد مشکوک قصد ورود به خانه ای را دارند و دقایقی بعد وارد خانه شدند.به این ترتیب یک نیروی کادری به همراه یک سرباز وظیفه راهی محل حادثه شدند.

مامور کادری مقابل آسانسور ساختمان می ایستد و سرباز وظیفه وارد راه پله می شود.دقایقی بعد سه جوان در حال شوخی و خنده از آسانسور بیرون می آیند که مامور پلیس از آنها می پرسد شما در این ساختمان چه کار دارید اما آنها اعتنایی به حرف پلیس نکرده و راه خود را ادامه می دهند.پلیس دستور ایست می دهد که آنها باز هم اعتنا نمی کنند و در نهایت مامور پلیس اقدام به استفاده از اسپری فلفل می کند اما باز هم سارقان اقدام به فرار می کنند.دو نفر آنها سوار خودرو پراید شده و کمی جلوتر در توقفی کوتاه نفر سوم را سوار می کنند و در این فاصله ماموران به آنها می رسند.چند بار دستور ایست داده و تیرهوایی می زنند اما سارقان باز هم به فرار ادامه می دهند.در نهایت مامور پلیس برای متوقف کردن خودرو سارقان مجبور به تیراندازی به خودرو آنها می شود.که باز هم خودرو متواری شده اما یکی از گلوله های شلیک شده به سارق اصابت کرده و سبب مرگ او می شود.

بررسی فیلم لحظه تلاش ماموران برای متوقف کردن سارقان توسط بازپرس حکایت از آن داشت که مامور مراتب قانونی را برای شلیک به خودرو سارقان رعایت کرده بود.از جمله اینکه ابتدا اقدام به استفاده از اسپری فلفل کرده و سپس با دستور ایست و شلیک هوایی سعی در متوقف کردن سارقان کرده بود.

همچنین کشف گاوصندوق پتوپیچ شده که سارقان هنگام خروج،داخل آسانسور جا گذاشتند حکایت از ارتکاب سرقت توسط آنها داشت.همچنین سارقان در محل سرقت یک کوله پشتی بر جای گذاشتند که داخل آن ابزارآلات سرقت مثل شاه کلید کشف شد.

علاوه بر این در جیب سارق فوت شده، کیسه ای حاوی چند قطعه طلا کشف شد که به طلاها موی زنانه پیچیده شده بود و نشان می داد که سرقتی بوده است.

با توجه به ادله موجود بازپرس پرونده دستور آزادی بلاقید مامور پلیس را صادر کرد.پرونده تشکیل شده برای رسیدگی و تحقیقات تکمیلی به پلیس پیشگیری فاتب فرستاده شد.

کدخبر: 822565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟