جزئیات مرگ نخستین نوجوان لس‌آنجلسی بر اثر کرونا

به گزارش رکنا، به نقل از لس‌آنجلس تایمز، اریک مایکل گارستی به نقل از مقام‌های بهداشتی لس‌آنجلس مرگ این نوجوان اهل لنکستر در شمال این شهر را تایید کرد. این در حالی است که آمار مرگ و میر بین گروه‌های سنی کودک و نوجوان بر اثر ابتلا به کرونا تا امروز نزدیک به صفر و در چین از ده‌ها بیمار مبتلا به کووید-۱۹ فقط دو مورد مرگ در خردسالان و نوجوانان گزارش شده است.

با این حال، شهر لس‌آنجلس با داشتن بیش از ۱۰ میلیون شهروند تا روز سه‌شنبه فقط ۶۶۲ مورد بیمار مبتلا به کروناویروس داشت و از ۱۱ مرگ ناشی از آن یکی نوجوان بود. گارستی، شهردار لس‌آنجلس با اشاره به اینکه قربانی نوجوان کرونا پیش‌تر کاملا سالم و سرحال بوده، به گروه‌های سنی جوان‌تر هشدار داد بیش از گذشته مراقب خود باشند و گمان نکنند کرونا فقط از میان مسن‌تر قربانی می‌گیرد. هنوز هویت و جنس این فرد آشکار نشده است.

مرکز پایش و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود تا روز ۱۶ مارس (یک هفته پیش از مرگ نوجوان لس‌آنجلسی) حتی یک مورد بیماری وخیم بین گروه‌های سنی کودک و نوجوان مبتلا به کووید-۱۹ اعلام نشده بود. این گروه معمولا پس از ابتلا به کرونا هم نیاز به مراقبت ویژه ندارند و با درمان و قرنطینه خانگی می‌توانند سلامتی خود را به دست بیاورند.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، کالیفرنیا یکی از آلوده‌ترین ایالت‌های آمریکا به ویروس کروناست و تعداد بیماران کرونامثبت آن تا صبح روز چهارشنبه به بیش از ۲۱۰۰ مورد رسید. گارستی که از ۲۰۱۳ شهردار لس‌آنجلس و یک سیاستمدار دموکرات است، از سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در مهار کرونا به شدت انتقاد و اعلام کرد این شهر تا رسیدن به اوضاع بحرانی نیویورک کمتر از ۱۰ روز فاصله دارد.

نیویورک به تنهایی ۲۵ هزار و ۶۶۵ بیمار کرونامثبت ثبت کرده و فاصله آن با نیوجرسی درست ۲۲ هزار بیمار است. برای چهارمین روز پیاپی، آمار کرونامثبت‌های آمریکا بیش از هر کشور دیگر بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۱۶ مورد به تعداد آنها افزوده شده است. آمریکا ۵۵۱۴۸ بیمار کووید-۱۹ دارد که ۴۷ درصد آنها ساکن نیویورک هستند و تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا (۷۹۷) دو برابر تعداد بهبودیافته‌ها (۳۵۴) است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟