تاثیر تبلیغات در چرخه تولید و فروش کالا

پلتفرم های ثبت آگهی رایگان را نمی شناسید؟ تا آخر این مقاله با گلدن مارت همراه باشید تا جواب سوالات خود را بیابید. در طول تاریخ، تامین نیازهای اولیه زندگی دغدغه اصلی بشر بوده است. انسان‌ها بر مبنای داشتن تواناییهای فردی و امکانات و منابع طبیعی محیط زندگی شان نیازهای فردی خود را تامین می کردند و آنچه را که در توان فردی و امکانات و منابع طبیعی محیط زندگی شان موجود نبود، از طریق مبادله با مردمانی در شهرها، کشورها و یا قاره های دیگر بودند تامین می کردند.

لازم به ذکر است که تمامی جنگهای در گرفته در طول تاریخ تا به امروز در جهت تسلط مردمانی با قدرت بیشتر بر مردمانی با قدرت کمتر و منابع طبیعی و محیطی آنان و همچنین به استفاده از آن مردمان به عنوان نیروی کار، می باشد. از طرفی کشورهایی وجود دارند که در این موج استعمار به لحاظ داشتن مردمانی توانا، فرهیخته و همچنین داشتن منابع طبیعی و علم و صنعت به شدت مقاومت کرده اند.

ولی نیاز به تسلط بر منابع و صنایع و نیروی کار دولت‌های استعمارگر، آنها را متوقف نکرده است. آنها با ابزارهای مختلفی از جمله نفوذ در صنایع، چرخه تامین مواد اولیه، تولید و فروش کالا و اختلال در آن، نفوذ در دانشگاه‌ها، فرهنگ و سطح علمی مردم در راستای به کنترل گرفتن دانش و تفکر مردم هستند. همچنین با نفوذ در سیستم دارویی و سلامت در راستای کنترل بر دانش، دارو و سلامت جامعه می باشند.

باید توجه داشته باشیم که رمز اصلی موفقیت شرکت های غربی و استعمارگر در چیست؟ نکته اینجاست که آنها برای حضور مستمر در بازار جهانی، تسلط کامل بر تولید و چرخه ارسال، تبلیغات و چرخه فروش دارند.  

ثبت آگهی رایگان

فرهنگ سنتی ایران مانعی در راه صادرات

متاسفانه فرهنگ بازرگانی سنتی در ایران سد بزرگی در ورود به بازارهای جهانی است. این بدان معناست که تولید کنندگان ایرانی توقع دارد که بازرگانهای کشورهای دیگر به درب کارخانه آنها مراجعه کرده و کالا را نقدأ از آنها خریداری کنند. اما، در عصر جدید و با ظهور ابرتولیدکنندگان جهانی با تسلط بر منابع مالی و رسانه ها و تبلیغات گسترده، هیچ جایی برای تفکر سنتی باقی نمیماند.

روش صحیح تجارت و صادرات

در مرحله اول باید نیازها و کالاهای مصرفی دیگر کشورها به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد و از بین آنها، کالاهایی را که با قیمتهای پایینتر به لحاظ شرایط بومی و هزینه های تولید و منابع می توان در ایران تولید کرد انتخاب شود. برای تولید، فروش و تبلیغات یک کالا ما به بررسی بازار هدف و میزان تقاضا و موانع ورود به بازار نیاز داریم.

در مرحله بعد شما باید دو بازار داخلی و خارجی را بررسی نمایید. این را باید در نظر گرفت که با صرف کردن زمان و انرژی و سرمایه یکسان کدامیک از این بازارهای هدف برای شما سوداوری بیشتری خواهد داشت.

ما برای شما تجارت و تبلیغات گوشت گوساله را مثال میزنیم. شما برای فروش گوشت گوساله و محصولات فرآوری شده از گوشت گوساله بسته به نوع فرهنگ و نوع تغذیه مردم با شرایط مختلفی مواجه میشوید.

مثال: در بازار خاورمیانه گوشت گوساله جزو اصلیترین مواد مصرفی برای تغذیه استفاده میشود. اما در برخی از کشورهای اروپایی که مردم علاقه بیشتری به گیاه خواری دارند از این محصول شما استقابل زیادی نخواهد شد. در بعضی از استانهای کشور هندوستان، گوساله در فرهنگ مردم به عنوان حیوانی مقدس انگاشته می شود و خرید و فروش و پرورش و کشتار گوساله به شدت با مشکلات امنیتی مواجه شده و بدون تقاضا می ماند.

همانطور که تولید یک کالا هزینه و سرمابه نیاز دارد، فروش و تبلیغات یک کالا نیز بسته به هدف شما هزینه و سرمایه نیاز دارد. در ادامه باید این کالاها به چرخه فروش ایجاد شده از سمت تولیدکننده گان ایرانی ارسال و تحت رسانه های ایجاد شده مورد تبلیغ و فروش قرار گیرد.

فروش و تبلیغات کالا

راهکارهای فروش و تبلیغات کالا

آسان ترین راه فروش در واقع فروش تضمینی است. شامل بستن قرارداد با متقاضی یک کالا که چرخه فروش و مصرف کننده را در اختیار دارد. اما در این روش حاشیه سود شما اندک میباشد. باید آگاه باشید که سود را دلال و یا پخش کننده کالا شما خواهد برد.

از طرفی ورود به بازار فروش نیازمند سرمایه بالا و هزینه های برندینگ، بازاریابی و تبلیغات می باشد. همچنین نیاز به داشتن تخصص و یا استخدام نیروی متخصص دارد.

راه دیگر، فروش از طریق مشارکت میباشد. در این روش شما باید با فروشگاههای زنجیره ای ویژه کالای خود قرارداد ببندید. این فروشگاهها بخاطر داشتن زنجیره، تبلیغات و پلتفرم های فروش کالا شانس فروخته شدن کالای شما را افزایش میدهند.

در این نوع مشارکت، فروشگاه زنجیره ای پس از بررسی کالا و مجوزات شما مبلغی را به عنوان حق عضویت سالانه از شما دریافت میکند. کالای شما به صورت امانی در این فروشگاهها تا زمان فروش باقی خواهد ماند و معمولا طی زمان مشخصی بعد از فروش کالا مبلغ فروش پس از کسر مالیات و سود مورد توافق به حساب شما واریز میگردد. شایان ذکر است که قرارداد با این فروشگاهها بسیار محکم بوده و در صورت عدم تامین کالا در زمان مقرر در قرارداد مبالغی را بعنوان جریمه از حساب شما کسر میشود. همچنین در صورت افت کیفیت و عدم تطابق کیفیت با استانداردهای ذکر شده در قرارداد کالا به شما مرجوع میشود. تمامی هزینه های انبارداری و نقل و انتقال  کالا به عهده شما خواهد بود.

در کل یک قانون کلی در چرخه خرید و فروش حاکم است. سود بیشتر مستلزم پرداخت هزینه و ریسک پذیری بیشتر است.

خوشبختانه با گسترش تکنولوژی و فراهم بودن بستر اینترنت و گسترش چرخه ارسال کالا توسط پست، امروزه می‌توان پلتفرم های فروش آنلاین را برای تبلیغات و فروش انتخاب کرد تا با کنترل هزینه های فروش، امکان تبلیغات و رقابت در عرصه بین الملل و سود بیشتر را فراهم کرد.

چه رسانه ای را جهت تبلیغات رایگان انتخاب کنیم؟ گلدن مارت یکی از بهترین پلتفرم های ایرانی بین المللی است که امکان درج آگهی رایگان را فراهم کرده است.

اتصال به بازار جهانی با 8 میلیارد نفر مصرف کننده ضامن سودآوری بیشتر و دریافت سهم بازار آسانتر در این جمعیت زیاد میباشد. اگر در گذشته شما نیاز به واسطه و یا خریدار در بازار دیگر کشورها داشتید،امروزه از طریق پلتفرم های اینترنتی تجاری میتوانید کالا و خدمات خود را به میلیونها متقاضی معرفی و تبلیغات کنید.

برای مثال: سایت Alibaba و AliExpress دو سایت بسیار مشهور در رابطه با عمده فروشی و خرده فروشی کالاهای چینی هستند. درآمد علی بابا در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۲۸ میلیارددلار بوده است.

متاسفانه بدلیل تحریمها هیچ یک از پلتفرمهای خارجی امکان عضویت و فروش را برای بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی ندارند.

گلدن مارت

فروش و تبلیغات با گلدن مارت

مجموعه گلدن مارت تنها مجموعه بازرگانی است که این امکان  را برای شما فراهم کرده تا از طریق گلدن مارت کسب وکار خود را به جهانیان معرفی کرده و بتوانید کالای خود را به صورت مشارکتی در اروپا و آمریکا به فروش برسانید.

گلدن مارت امکان ثبت آگهی رایگان و معرفی رایگان کسب و کار پارسی زبانان در تمامی کشورها، معرفی کسب و کار، فروش و بازاریابی کالا و خدمات تولید کنندگان و بازرگانان را در جامعه جهانی فراهم کرده است. همچنین شما از طریق گلدن مارت میتوانید کسب و کار و برند خود را به صورت تخصصی در کشورهای بازار مقصد خود معرفی کنید. برای ثبت تبلیغ رایگان کافی است وارد سایت گلدن مارت شده و آگهی خود را ثبت کنید.

این مجموعه همچنین امکان خرید کالا از اقصی نقاط جهان و ارسال آن به متقاضی را دارا می باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت www.golden-mart.com مراجعه نموده و با کارشناسان گلدن مارت در تماس باشید.

در پایان

گلدن مارت پیروزی و موفقیتهای روزافزون را برای تمامی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشورعزیزمان ایران آرزومند است. 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟