سازمان بهداشت جهانی، روسیه را محکوم کرد

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشنهادی که به تصویب رسید توسط آمریکا و ۵۰ کشور دیگر ارائه شده بود و در آن اقدامات روسیه در اوکراین محکوم شده است اما از تعلیق فوری حق رای روسیه در آژانس بهداشت سازمان ملل متحد بازماند.

هر دو قطعنامه به نگرانی عمیق درباره فوریت‌های بهداشتی در داخل و اطراف اوکراین اشاره داشت اما تنها پیشنهاد مطرح شده غرب که تصویب  شد گفته است این فوریت مربوط به حمله روسیه به اوکراین است و باید به آن رسیدگی شود.

در این میان، سفیر اوکراین در سازمان ملل پیشنهاد مطرح شده از سوی روسیه را یک واقعیت دگرگون شده جایگزین می‌داند و گفت: فدراسیون روسیه در تلاش خود برای اغوا و فریب این مجمع ناکام ماند.

الکساندر علیموف، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در ژنو نیز پیشنهاد مطرح شده از سوی غرب را نسخه سیاسی شده، یکطرفه و بی پایه و اساس نسبت به پیشنهاد "سازنده" مسکو دانست و گفت: دستکاری و دست بردن در امور سازمان بهداشت جهانی غیرقابل قبول است.

در این میان، سفیر چین در سازمان ملل نیز از پیشنهاد روسیه حمایت کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی، اجلاسی نادرست برای رسیدگی به مشکلات بهداشتی اوکراین است.

طرح مورد حمایت غرب با ۸۸ رای موافق و ۱۲ رای مخالف به تصویب رسید، با این حال ده‌ها رای ممتنع و غیبت در میان ۱۹۴ عضو سازمان بهداشت جهانی وجود داشت.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟