روزهای پرکار وزیر بهداشت در سوئیس / دیدار عین اللهی با دبیرکل سازمان بهداشت جهانی + فیلم
حجم ویدیو: 24.81M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18

به گزارش رکنا به نقل از صدا و سیما، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دومین روز حضور در مقر اروپایی سازمان ملل علاوه بر شرکت در کمیته‌های تخصصی با چند از همتایان خود از کشور‌های مختلف دیدار و گفت و گو کرد. همکاری‌های بهداشتی و درمانی در خلال برگزاری جام جهانی فوتبال، سرمایه گذاری در حوزه سلامت و برگزاری کنگره‌های علمی در نشست وزرای بهداشت ایران و قطر مطرح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در حاشیه سفر به سوئیس گفت: متاسفانه در منطقه ما به دلیل اختلافاتی که دشمنان ایجاد کرده اند، کشور‌ها حالت واحد ندارند. ما به دنبال این هستیم که بین کشور‌های منطقه و کشور‌های حوزه خلیج فارس بتوانیم کنفرانس مشترک برگزار کنیم تا از این طریق دانشمندان، اساتید و دانشجویان بتوانند به تبادل نظر بپردازند.

وزیر بهداشت در دومین دیدار خود از همتای هندی استقال کرد. همکاری‌ها در حوزه دارویی از جمله تهیه مواد اولیه و طب سنتی و همچنین IT محوز مذاکرات بود. عین اللهی سپس به دیدار دبیرکل سازمان بهداشت جهانی رفت که برای یک دوره ۵ ساله ابقا شده است.

تدروس آدهانوم از عملکرد ایران در مقابله با کرونا تقدیر کرد و عین اللهی نیز خواستار رفع تحریم‌های ظالمانه به ویژه در حوزه غذا و دارو شد. دیدار با همتای کوبایی آخرین برنامه روز دوم دکتر عین اللهی در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست مجمع جهانی بهداشت بود.

گفنتی است؛ نشست مجمع بهداشت جهانی تا هفتم خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل ادامه دارد و به احتمال زیاد قطعنامه‌ای هم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نواز غزه پایان صادر خواهد شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟