واکسیناسیون 7.4 درصد از جمعیت تهران/ حل مشکل ازدحام مراکز واکسیناسیون تا چند روز دیگر

واکسن کرونا به 7.4 درصد از جمعیت تهران تزریق شده است.

علیرضا زالی اعلام کرد تا کنون به 7.4 درصد جمعیت تهران واکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش رکنا، دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه جمعی از اعضای کمیسیون، دکتر منوچهر جمالی مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از محل واکسیناسیون کرونا در باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

تا امروز یک میلیون و ۱۱۰ هزار واکسن در تهران تلقیح شده است

دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران در این بازدید، درباره چرایی تجمیع مراکز کوچک واکسیناسیون در مناطق مختلف توضیح داد: در تهران متناسب با تعداد افراد منطقه و میزان مراجعان برای دریافت دُز اول واکسن، مراکز تجمیعی را شکل دادیم. در حال حاضر ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران وجود دارد که این آمار را افزایش خواهیم داد تا ازدحام ها به حداقل برسد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شیفت های واکسیناتورها، گفت: براساس پیش بینی ها مشکلات موجود طی چند روز آینده رفع خواهد شد. نگرانی اصلی که مردم در تهران داشتند این بود که نکند افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند از تزریق دُز دوم محروم شوند. خوشبختانه ما دپوی کافی برای ۷۰ سال به بالاهایی که دُز اول را دریافت کرده اند و آنهایی که جا مانده اند، درنظر گرفته ایم و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: تا زمانی که مطمئن نشویم واکسیناسیون گروه ۷۰ سال به بالا تمام شده است سراغ گروه های سنی دیگر نمی رویم.  

زالی تصریح کرد: موضوع دیگری که به ازدحام ها در روند واکسیناسیون دامن زد، شایعه شده بود که احتمال دارد واکسن دُز دوم افرادی که دُز اول را دریافت کرده اند از برند دیگری باشد. ما به مردم اطمینان خاطر می دهیم، دُز دوم واکسن همه افراد از همان برند دُز اول خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز واکسیناسیون کرونا در باغ موزه دفاع مقدس به عنوان هشتادمین مرکز تجمیعی در تهران، عنوان کرد: تا امروز یک میلیون و ۱۱۰ هزار واکسن در تهران تلقیح شده است. ۴۰۰ هزار نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند. تاکنون ۷.۴ درصد از جمعیت استان را واکسینه کرده ایم که نسبت به نرم کشوری که ۶.۲ است، عدد بالایی را نشان می دهد. با توجه به تنوع خیلی خوبی که هم در واردات و هم در تولید داخلی واکسن وجود دارد، با سبد متنوعی از واکسن رو به رو خواهیم بود.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: چون بخش زیادی از مردم واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند، باید بگوییم که خوشبختانه به اندازه کافی سینوفارم تهیه کرده ایم. برند دوم هم که در تهران استفاده می شود آسترازنکا است که منابع این واکسن هم به اندازه کافی وجود دارد؛ برند سوم هم اسپوتنیک است که دُز دوم آن به ۹۰ درصد تزریق شده است.

بنابر اعلام وبدا، زالی با بیان اینکه در تهران علاوه بر گروه های سنی اعلام شده، واکسیناسیون بیماران خاص و گروه های پزشکی هم در حال انجام است، گفت: مردم براساس پیامک مراجعه کنند؛ بهتر است مردم برای کاهش ازدحام جهت تزریق دُز دوم به همان مرکزی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند، مراجعه کنند.

وی در پایان از همکاری خوب هلال احمر، بسیج و سپاه خبر داد و گفت: همه امکانات خود را در اختیار ما قرار خواهند داد تا با افزایش مراکز بتوانیم از ازدحام جلوگیری کنیم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟