درخواست پرستاران ایران از سازمان بهداشت جهانی ؛ تحریم ایران در بحران کرونا لغو شود

به گزارش رکنا، در این نامه آمده است:همان طور که می دانید پاندمی بیماری کووید 19 ناشی از کرونا ویروس تقریبا اکثر کشورهای دنیا را درگیر کرده است. اکنون تمامی دولتها و نظام های سلامت جهان در حال مبارزه با این بیماری هستند.

پرستاران و پزشکان به عنوان ارائه دهندگان خط مقدم این مبارزه هر روز و هر لحظه شاهد درد و رنج مردمی هستند که با این بیماری درگیر هستند و در خیلی از کشورها و از جمله در ایران خود پرستاران و همکاران آنها در معرض ابتلای بیماری ناشی از کرونا ویروس هستند.

مبارزه جهانی با بیماری کرونا موضوعی فراتر از سیاستهای چند کشور محدود و روابط بین آنهاست و مستلزم هماهنگی ها و همکاریهای بسیار بیشتر در بین کشورها و ملتهای جهان است.

ما پرستاران ایرانی در مبارزه با کرونا ویروس دوشادوش بقیه همکارانمان در سطح جهان شبانه روز در حال تلاش گسترده هستیم و متاسفانه تعداد معدودی از همکارانمان را نیز دراین مسیر از دست داده ایم که متاسفانه تحریم های ظالمانه کشور آمریکا علیه ملت ایران در این موارد به علت عدم دسترسی به موقع پرستاران و بیماران به دارو و تجهیزات لازم برای درمان به موقع نقش برجسته ای داشته است.

ما پرستاران و دیگر همکاران ارائه کنندگان خدمات سلامت در ایران نیز به دلیل همین تحریم‌های ظالمانه گاهی از امکانات محافظتی موثر و نیز داروهای لازم رای حفاظت از خود ‌و بیمارانمان کمتر برخوردار می شویم؛ در نتیجه شاهد اثرات بسیار بد و غیر انسانی این تحریم ها بر سلامت بیماران هستیم.

موضوع ظالمانه این تحریم‌ها مثلا و ظاهرا بنا بوده موضوعی سیاسی علیه دولت باشد اما اکنون موضوع کرونا و اثرات این تحریم غیر انسانی با ابتکار دولتمردان آمریکا، کاملا شفاف و روشن به موضوعی غیر قابل اغماض حیات، سلامت و جان مردم و بیماران بی گناه را در کشور ایران به خطر انداخته است.

ما پرستاران ایرانی (در داخل و خارج ایران) ادامه تحریم‌ها را به عنوان موضوعی کاملا غیر انسانی، به ضرر سلامت تمام مردم ایران اعم از زن و مرد و کودک و بزرگسال و... می دانیم و از آن نهاد محترم و سایر نهادهای انسانی و انجمن های بشر دوست جهان می خواهیم تا به دولتمردان آمریکا جهت توقف این تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی فشار بیاورند و توقف هرچه سریعتر آنها را خواستار شوند.

ما همچنین ضمن حمایت کامل از سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده قانونی پرستاران ایرانی، می خواهیم تا حصول نتیجه این درخواست بحق ملت و پرستاران ایران را از طریق نهادهای بین المللی پیگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟