کرونا در آذربایجان‌شرقی مرز ۶۸۴ نفر را شکست

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: می‌خواهم حرف‌هایم را با تسلیت شروع کنم زیرا ما عزیزان زیادی را به خاطر ویروس از دست دادیم و با اینکه هنوز از تیمی که از کرونایی‌ها مراقبت می‌کنند، فوتی نداریم ولی دو عزیز مسوول در پای کار که در اثر کرونا جان خود را از دست داده، داریم.

وی با بیان اینکه به ازای جمعیت سراب، شبستر میانه، اهر، اسکو، تبریز و ورزقان و آذرشهر بیشترین تعداد مبتلایان و تکثیر کرونا را دارد، گفت: البته تمام شهرستان‌‌های استان و متاسفانه روستاها گرفتار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: امروز از بین ۱۳۱ نفر مراجعه‌کننده نتیجه تست ۵۵ نفر مثبت اعلام شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۸۲ نفر در ۲۴ بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی استان بستری هستند.

صومی با بیان اینکه ۶۸۴ نفر مثبت قطعی است، گفت: متاسفانه من بارها در ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد قرنطینه را دادم ولی قبول نکردند در حالی که نظام سلامت ما تاب‌آوری ندارد و با این روند رو به رشد این تاب‌آوری از بین خواهد رفت.

وی با اشاره بر اینکه ۲۳ کادر درمانی در استان مبتلا به کرونا هستند، گفت: تا به امروز ۳۷۵ نفر مداوا شده‌اند که ۱۰ نفر جز همکاران است و به عبارتی ۵۵ درصد از مبتلایان بهبود یافته‌اند ولی ۴۵ درصد بستری شدگان هنوز در حال دریافت درمان هستند.

وی اذعان داشت: قیاس هفته جاری با هفته قبلی با ۵۰ درصد رشد است و از خداوند می‌خواهیم تا اعداد بیشتر از این بالا نرود ولی با این روال و بیرون رفتن مردم در هفته جاری بالاتر می‌رود.

صومی تاکید کرد: ویروس کرونا در آب و هوای معتدل همراه با بخار رشد می‌کند و با وجود استقبال از بهار هوای تبریز و استان به خاطر بارش آب وهوای معتدل با بخار مناسب است.

وی متذکر شد: بیرون بودن مردم و ترافیک ایجاد شده نشان دهنده این است که مردم اصلا به حرف‌های ما توجهی نکرده و محفلی مناسب برای تکثیر ویروس است که عوارض آن را در هفته‌های جاری خواهیم دید.

صومی بیان داشت: سال به پایان رسید ولی واقعا اگر می‌خواهیم سال خوبی باشد باید به خود و دیگران و جامعه پزشکی رحم کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟