معنی ولاگ و نقش آن در دنیای تبلیغات!

 

معنی ولاگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ چگونه محتوای ولاگ تهیه کنیم؟ چگونه از ولاگ کسب درآمد کنیم؟ چگونه vlog می تواند میزان فروش کسب و کارهای آنلاین را افزایش دهد؟ اگر به دنبال یک کسب و کار جذاب هستید یا قصد دارید به روشی جدید و مدرن تبلیغات کنید و با مخاطبان خود ارتباط بگیرید حتما به این روش تولید محتوا نیاز خواهید داشت.

و اما ولاگ چیست؟ معنی vlog به فارسی

در واقع این کلمه از عبارت بلاگ گرفته شده است. ولاگ یا vlog مخفف عبارتvideo blog  است. ویدیو بلاگ به نوعی گزارش تصویری گفته می شود که محوریت آن بر پایه محتوای ویدیویی است. در یک تعریف کلی برای معنی ولاگ می توان گفت یک پوشش ویدیویی جذاب برای امور جاری، معرفی محصول، تبلیغات تجاری و فناوری و غیره است. این ویدیو می تواند کوتاه یا بلند باشد و غالبا باید با تجهیزات حرفه ای تهیه شود.

تفاوت بلاگ و ولاگ چیست؟

حال که با معنی ولاگ و ماهیت آن تا حدودی آشنا شدیم این سوال به وجود می آید که vlog چه تفاوتی با بلاگ دارد؟ در جواب باید گفت که هر دو روش هایی برای تولید محتوا هستند؛ اما تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا هم در قالب ویدئو بلاگ و هم به شکل بلاگ یعنی ارائه اطلاعاتی با اهداف مختلف مانند اهداف آموزشی، تبلیغاتی، خدماتی و... در فرمت های مختلف.

قدمت بلاگ بیشتر از ولاگ است. blog و vlog هر دو ابزاری قدرتمند در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند که تفاوت هایی با هم دارند. بلاگ محتوایی است که می تواند شامل متن، تصویر، گیف و... باشد؛ اما vlog تنها فرمت ویدیویی محتوا را شامل می شود. در حال حاضر ویدئو بلاگ و بلاگ هر دو روش هایی محبوب برای تولید محتوا و بازاریابی به ویژه در بین نسل جدید هستند. ولاگ و بلاگ را می توان هم در دامنه های پولی و هم به صورت رایگان منتشر و از انتشار آنها کسب درآمد کرد یا به شیوه ای هدفمندتر تبلیغات خود را سازماندهی نمود.

نقش ولاگ در بازاریابی دیجیتال

با توجه به اینکه فناوری تولید محتوای ویدیویی روز به روز پیشرفت می کند و امکان دسترسی به آنها همچنان در حال افزایش است، افراد و مشاغل بیشتری از vlog ها برای تبلیغات برند خود استفاده می کنند. vlog می تواند افراد را به مخاطبان بیشتری متصل کند که می تواند راهی موثر برای بهبود عملکرد کسب و کار باشد.

ویدئو بلاگ در سال 2000 وارد دنیای بازاریابی و تبلیغات شد اما در سالهای اولیه به میزان قابل توجهی شناخته شده نبود. با گذشت زمان و ایجاد شناخت در افراد نسبت به تولید محتوای ویدیویی، در سال 2004 این فرمت تولید محتوا به طرز قابل توجهی محبوب شد و رواج پیدا کرد. به گونه ای که امروزه تولید ویدئو بلاگ یکی از پایه های اصلی تبلیغات آنلاین محسوب می شود.

حال که با ریشه و معنی ولاگ آشنا شدیم با یک بررسی آماری در گوگل و سایر پلتفرم های دیجیتال به این نتیجه میرسیم که بیش از 75 درصد از آمار بازدید در این پلتفرم ها به محتواهای ویدیویی اختصاص دارد. گوگل نیز بر اهمیت تولید محتوای ویدیویی تاکید دارد و محتواهای ویدیویی از جایگاه خوبی در رتبه بندی های گوگل برخوردار هستند. امروزه، اهمیت تولید محتوای ویدیویی در قالب vlog و تبلیغات در این فرمت بر هیچکس پوشیده نیست.

ولاگری

مزایای تبلیغات از طریق ولاگ

همانطور که گفته شد محتوای ولاگ محبوبیت زیادی در بستر آنلاین پیدا کرده است و می توان گفت یکی از معدود روش های تبلیغاتی است که از طرف مخاطبان بازخورد منفی نگرفته و نادیده گرفته نمی شود. در این بخش به چند مزیت اصلی بازاریابی از طریق vlog اشاره می کنیم:

  1. در ایجاد تعامل با مخاطبان نقش بسیار موثری دارند.
  2. به شدت سئو فرندلی هستند.
  3. ویدئوها در رتبه بندی صفحات ارگانیک گوگل خوب عمل می کنند.
  4. Vlog ها نرخ CTR را افزایش می دهند.

چطور از تولید ولاگ کسب درآمد کنیم؟

اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید از طریق ولاگری وارد بازار کار شوید باید در مورد روش های کسب درآمد از ویدئو بلاگ و عوامل موثر بر آن اطلاعات کافی کسب کنید. درآمد از تولید vlog به عوامل مختلفی از جمله میزان ترافیک جذب شده از طریق بازدید ویدیو بلاگ، نحوه کسب درآمد از آن، کیفیت محتوای ولاگ و... بستگی دارد.

از طریق تولید ولاگ می توان درآمد قابل توجهی کسب کرد؛ به طوری که از طریق انواع ولاگری و تولید محتوای ولاگ حرفه ای در پلتفرم هایی با پرداخت دلاری می توان ماهانه بالغ بر 800 دلار کسب درآمد کرد. روش های کسب درآمد از تولید vlog را می توان در چند شاخه بیان کرد:

  • گرفتن پروژه های تبلیغاتی
  • بازاریابی وابسته
  • تولید محتوای حمایت شده
  • کسب درآمد از گرفتن بازدید بالا در پلتفرم هایی مانند یوتیوب

** در نظر داشته باشید که تولید محتوا به تنهایی کافی نیست. ویدئو بلاگ تولید شده اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد مورد حمایت قرار نمی گیرد و به هیچ عنوان نمی توان از طریق افزایش میزان بازدید ولاگ کسب درآمد کرد. این موضوع به همان میزان، بر موفقیت تبلیغات و افزایش میزان فروش کالا نیز تاثیر گذار است.

در مورد چه موضوعاتی می توان ولاگ تهیه کرد؟

پیشتر در مورد تفاوت های ولاگ و بلاگ توضیح دادیم؛ اما این دو شباهت هایی نیز دارند. همان طور که در تولید محتوای بلاگ هیچ محدودیتی وجود ندارد شما در انتخاب موضوع vlog نیز کاملا آزاد هستید. ویدئو بلاگ در صورتی که محتوای کاربردی و مفیدی برای کاربران داشته باشد موفقیت شما را تضمین می کند؛ پس در انتخاب موضوع مناسب چه برای کسب درآمد از ولاگ و چه برای ایجاد سناریوی تبلیغاتی با استفاده از vlog باید بیشتر تحقیق کنید.

ولاگ را در چه پلتفرم هایی می توان منتشر کرد؟

vlog را میتوان در YouTube منتشر کرد؛ همچنین در تمامی پلتفرم هایی که از محتواهای ویدیویی پشتیبانی می کنند میتوان ولاگ را منتشر کرد. به این نکته توجه داشته باشید که در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و فیس بوک می توان به صورت زنده نیز محتوای ولاگ را به اشتراک گذاشت. ویدئو بلاگ معمولا تعداد بازدید کنندگان بیشتری نسبت به بلاگ را به خود جذب می کند زیرا دسترسی به آن آسانتر است. از آنجایی که تولید ولاگ نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی دارد؛ برای تهیه آن باید هزینه، زمان و تخصص کافی داشته باشید.

چگونه ولاگ بسازیم؟

تا اینجا به معنی ولاگ پرداختیم و به این موضوع اشاره شد که می توان از تولید vlog کسب درآمد کرد و این محتوا را می توان در انواع پلتفرم ها و بسترهای آنلاین منتشر کرد؛ همچنین از تبلیغات ویدیویی در قالب ولاگ مشتریان زیادی را می توان جذب کرد. در این بخش خواهیم گفت که چگونه ولاگ بسازید. برای این کار باید مراحلی را طی کنید که عبارت اند از:

  1. تهیه داستان یا سناریوی ویدیو
  2. تهیه تجهیزات لازم مانند دوربین و وبکم، دستگاه ضبط صدا و میکروفون و یا یک گوشی مناسب برای تولید ولاگ
  3. انتخاب یک فضا و مکان مناسب برای تولید vlog
  4. ابزارهای ویرایش محتوای ویدئو بلاگ

** محتوای vlog اگر با کیفیت تصویر و صدای مطلوبی تهیه نشود نه تنها درآمدزا نخواهد بود بلکه متحمل هزینه های ناخواسته و زیان های مالی نیز خواهید شد. پس باید پیش از ورود به عرصه تولید ویدئو بلاگ با ابزارهای تدوین ویدیو و ویرایش محتوای صوتی آشنا باشید. iMovie برای آیفون یا MAC گزینه مناسبی است. PowerDirector  نیز برای ویرایش محتوای ویدیویی اندروید توصیه می شود. نرم افزار رایگان Windows Movie Maker هم برای تدوین ویدیو در ویندوز بهترین گزینه است.

سفارش تولید محتوا در رایا مارکتینگ

سفارش تولید محتوای ولاگ

ویدئو بلاگ با اهداف مختلفی ساخته می شود. حال که با معنی ولاگ آشنا شدیم شاید تولید چنین ویدیویی به نظر ساده بیاید؛ اما ولاگ گرفتن کار آسانی نیست و با چالش های بسیاری روبه روست. شما می توانید با یادگیری تولید vlog این کار را به صورت مستقل و تخصصی انجام دهید. تولید محتوای ولاگ کلیدی است برای ارتقای حضور شما در رسانه های اجتماعی و آگاهی از برند. با توجه به اینکه ویدیو تقریبا 75 درصد از ترافیک اینترنت را اشغال می کند، برای کسب و کارها ضروری است که از ویدیو در استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنند.

اگر می خواهید در کسب و کار خود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید قطعا باید تمام پتانسیل و تمرکز خود را بر محصولات و خدمات خود معطوف کنید. خوشبختانه امروزه مراکز زیادی در زمینه انجام امور بازاریابی و تبلیغات آنلاین فعالیت می کنند. برای گرفتن بهترین نتیجه از انجام تبلیغات و اجرای استراتژی های بازاریابی و پلن های مورد نظر خود می توانید در انواع فرمت ها از جمله ولاگ سفارش تولید محتوا ثبت کنید. رایا مارکتینگ یک شرکت خدمات تولید محتواست که در پایان این نوشتار به معرفی آن می پردازیم. این شرکت تولید محتوا برای داشتن تبلیغات هدفمند و پر بازده توصیه ما به شما خواهد بود. همواره می توانید برای تولید انواع محتوا و دریافت مشاوره رایگان در فرمت های محتوایی مختلف در هر ساعتی از روز با رایا مارکتینگ ارتباط بگیرید.

 

کدخبر: 908669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟