پنجمین نفتکش ایران به ونزوئلا رسید + فیلم
حجم ویدیو: 9.13M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14

به گزارش رکنا ، نیروهای دریایی ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتر خود از ورود پنجمین و آخرین نفت‌کش حامل سوخت ایران با نام « کلاول» به آب‌های ونزوئلا خبر داد.

در این بیانیه آمده است نیروهای دریایی ونزوئلا نفت‌کش کلاول را که بدون هیچ مشکلی وارد سواحل شد، همراهی کرده‌اند.

تلویزیون ایران نیز پیش از این خبر داده بود که پنج نفتکش حامل یک میلیون و 53 هزار بشکه سوخت با نام‌های کلاول، فارست، فاکسون، پتونیا و فروچون عازم بنادر ونزوئلا شده‌اند.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز اعلام کرده بود که خریدار نفت ایران شده‌اند و این نفت در کشورشان نیز به فروش خواهد رسید.

تحریم های اقتصادی ونزوئلا را به دردسر انداخته

گفتنی است ونزوئلا به عنوان یکی از کشورهایی که دارای بیشترین ذخایر نفتی در جهان هستند، به دلیل تحریم‌ها و بحران‌ اقتصادی نمی تواند از ذخایر پالایشگاه‌های نفتی خود بطور فعال استفاده کند.

ایران با استفاده از 5 نفتکش بنزین به ونزوئلا صادر کرده است. اولین نفتکش 24 می به این کشور رسید. پنجمین نفتکش نیز امروز به ونزوئلا رسید. در همین راستا، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ روز پنجشنبه 25 اردیبهشت (14 می) به خبرنگار رویترز گفته بود که آمریکا در حال بررسی اقداماتی است که می‌بایست مانع از تحویل بنزین ایران به ونزوئلا شود.

همچنین روحانی چندی پیش در تماس تلفنی با امیر قطر گفته بود: اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟