احتمال کاهش قیمت نفت به ۱۰ دلار در هر بشکه

به گزارش رکنا، طبق گزارش گاردین ذخایر نفتی جهان در حال پر شدن است بعد از اینکه عربستان سعودی تولید نفت خود را افزایش داد با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش تقاضا شده بود.

از زمان تعطیلات ژانویه پالایشگاههای اصلی در قلب شهرکهای صنعتی چین، سطح ذخیره سازی نفت در سراسر تسهیلات ذخیره سازی جهان به طور متوسط به حدود سه چهارم رسیده است.

انتظار میرود که شرکت های نفتی در هفته ها و ماه های آینده به پر کردن ذخایر خود ادامه دهند, هرچند با وجود ویروس تقاضا برای سوخت های طبیعی از جمله نفت کاهش یافت است.

به گفته تحلیلگران مشاور Rystad Energy ، کانادا ممکن است در چند روز آینده تمام منابع ذخیره سازی نفت خود را پر کند و سایر کشورها ممکن است ظرف چند ماه از این روند پیروی کنند. تحلیلگران پیش بینی می کنند که مناطق نفت خیز در کانادا غربی باید تا پایان ماه جاری حدود ۴۰۰۰۰۰ بشکه نفت در روز تولید کنند.

صنعت جهانی نفت ممکن است به طور فزاینده به دنبال ذخیره نفتکش های دریایی باشد تا نفت خام اضافی خود را ذخیره کنند، اما برای این که صرفه اقتصادی داشته باشد، نیاز به سقوط بیشتر قیمت نفت دارند. با شرایط موجود و پر شدن ذخایر نفت بیش از حد معمول و توافق احتمالی بین اوپک و روسیه، قیمت نفت دوباره افزایش یابد. اما اگر این توافق به سرانجام نرسد، قیمت نفت همچنان کاهش میابد.

در حال حاضر تا قبل از توافق، انتظار می رود جنگ قیمت نفت باعث افزایش تولید نفت در جهان با بیش از ۲٫۵ میلیون بشکه در روز شود، این امر باعث افزایش تقاضا برای نفت خام به ۶ میلیون بشکه در روز می شود.

تحلیلگران تخمین می زنند که جهان در حدود ۷٫۲ میلیارد بشکه نفت خام و فرآورده های موجود در انبار دارد، از جمله ۱٫۳ میلیارد تا ۱٫۴ میلیارد بشکه نفت کش نفتی در دریا.

پائولا رودریگز-مازیو ، تحلیلگر Ristad Energy گفت: “با نرخ پرشدن ذخیره فعلی، قیمت ها دنبال همان سرنوشتی هستند که در سال ۱۹۹۸ رخ داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟