زمان واریز یارانه خرداد 99 مشخص شد + جزئیات

به گزارش رکنا، یک صد و دوازدهمین مرحله یارانه نقدی ساعت 24 روز سه شنبه 20 خرداد ماه 99 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

موعد واریز یارانه خرداد ۹۹ اعلام شد

گفتنی است؛ بحث پرداخت یارانه نقدی و مبلغ آن با یارانه معیشتی ارتباطی ندارد و هرکدام در زمان مربوط به خود پرداخت می‌شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه اخیر دولت درخصوص مشروط شدن یارانه نوزادان اظهار داشت: محروم کردن نوزادان از همین یارانه محدود خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

محرومت متولدین جدید از یارانه نقدی / محسن رضایی واکنش نشان داد

به گزارش رکنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به مصوبه روز یکشنبه دولت که در آن پرداخت یارانه نوزادان مشروط اعلام شده بود، اظهار داشت:

"تولد هر نوزاد در خانواده‌های ایرانی، یعنی تولّد نور، برکت و شادی. دولت کنار مردم باشد. ثروت دولت متعلق به همه مردم و همه نسل‌ها است؛ نوزادان ایرانی که متولد می‌شوند، آینده‌سازان کشورند. محروم کردن آنها از همین یارانه محدود خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

حذف یارانه نقدی ۳ دهک بالای درآمدی آغاز شد

خانوار‌های حذف‌شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم اقدام نمایند.

هیئت وزیران، با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و معطوف‌نمودن پرداخت یارانه به خانوار‌های نیازمند، آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره (14) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد.

مطابق این آیین‌نامه، وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو مکلفند از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط تمامی دریافتی‌های (منابع) مربوطه را از طریق حساب‌های مفتوحه خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز نمایند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز مکلف است به‌ازای هر ردیف از دریافتی‌های فوق، نسبت به افتتاح حساب نزد بانک مرکزی با هماهنگی خزانه‌داری اقدام نماید.

خزانه‌داری کل کشور نیز موظف است سهم عوارض شهرداری‌‌ها و دهیاری‌‌ها را به حساب سازمان امور مالیاتی نزد خزانه‌داری واریز تا سازمان امور مالیاتی عوارض مذکور را به حساب وزارت کشور برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید.

هم‌چنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌‌ها نیز پس از اعلام وزارت تعاون می‌بایست نسبت به حذف یارانه خانوار‌های اعلامی (در اولین نوبت) اقدام نماید.

لازم به ذکر است، خانوار‌های حذف‌شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم اقدام نمایند.

وزارت مذکور نیز مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه‌شده، اسامی سرپرستان خانوار‌های واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را مجدداً به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام نماید تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آن‌ها برقرار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟