پوستت را سفت کن با یک فرمول خانگی

به گزارش رکنا، یک عدد سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق آرد برنج ترکیب کنید. برای پوست خشک کمی عسل و پوست چرب کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. 15 دقیقه بعد با ماساژ پوست تان را بشویید. این ماسک لایه بردار، ضد چروک و برای رفع منافذ باز موثر است.

راز سفت شدن صورت را می دانید؟

اگر می خواهید چهره جوان و شادابی داشته باشید، باید از روش های سفت شدن پوست استفاده کنید تا افتادگی، چین و چروک و پیری پوست را به تعویق انداخته و جوانی و زیبایی پوستتان را حفظ کنید. در واقع، هر چه سن شما بیشتر می شود، پوست صورت با کاهش ترشح کلاژن، به مرور خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و پوست مستعد افتادگی، شلی و چین و چروک می شود. استفاده از محصولات و روش های مختلف برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، می تواند به سفت شدن بافت پوست و جوانسازی صورت کمک کند.

امروزه روش های پزشکی، ماساژهای تخصصی و محصولات پوستی بسیاری برای به تعویق انداختن افتادگی و پیری پوست وجود دارد. بنابراین، اگر می خواهید جوانی و شادابی پوستتان را حفظ کنید، بهتر است از روش های مختلف برای مراقبت از پوست و سفت شدن بافت پوست استفاده کنید. در ادامه، با ما همراه باشید تا انواع روش های مختلف و نکات کاربردی و تخصصی برای سفت شدن پوست و جلوگیری از پیری پوست را به شما معرفی کنیم تا بتوانید جوانی پوست تان را حفظ کنید.

چه عواملی باعث افتادگی و شل شدن پوست می شود؟

با بالا رفتن سن، میزان ترشح کلاژن در پوست کاهش پیدا کرده و به همین دلیل، پوست خاصیت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود که به تدریج، نشانه های پیری پوست مانند چین و چروک، افتادگی، شل شدن پوست پدیدار می شود.

اگر بیش از حد در معرض نور خورشید بوده باشید، کلاژن و الاستین موجود در پوستتان صدمه می بیند و رشته های پروتئینی در هم تنیده‌ی آن کیفیت خود را از دست می دهند. دود سیگار و آلودگی هوا از جمله عواملی است که روند شکل گیری چین و چروک و افتادگی پوست را تسریع می کند. کاهش وزن سریع و حاملگی نیز ممکن است سبب افتادگی پوست شود.

7 روش برای سفت شدن پوست صورت

علاوه بر پیری پوست، دلایل دیگری مانند لاغر شدن ناگهانی و کاهش وزن نیز، می تواند باعث شل شدن و افتادگی پوست شود. امروزه، روش های درمانی پزشکی و خانگی بسیاری برای سفت شدن پوست وجود دارد. در ادامه، روش های متنوع خانگی و پزشکی برای درمان افتادگی و چروک پوست را به شما توضیح می دهیم.

استفاده از کرم سفت کننده پوست صورت

کرم های سفت کننده پوست، در دسته کرم های ضد پیری پوست قرار می گیرند. فرمولاسیون کرم های سفت کننده پوست، به گونه ایست که با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، سبب سفت شدن بافت پوست و جلوگیری از افتادگی یا ایجاد چین و چروک پوستی می شود. کرم های ضد پیری، دارای ترکیبات ضد آفتاب، مرطوب کننده و کلاژن ساز برای پوست هستند.

کرم سفت کننده پوست، در درمان خطوط ریز و ظریف پوستی موثر تر عمل می کند و اگر پوست شما خیلی شل و افتاده باشد، درمان پوست با کرم های سفت کننده کافی نیست. شما در هر سن و با انواع نوع پوست، می توانید برای از بین بردن خطوط ریز دور لب، دور چشم و دیگر نواحی صورت، از یک کرم سفت کننده پوست باکیفیت و معتبر استفاده کنید.

ماساژ صورت برای سفت شدن بافت پوست

ماساژ صورت، موجب تقویت ماهیچه های صورت شده و با افزایش جریان خون در زیر پوست، به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. ماساژ لیفتینگ، بهترین نوع ماساژ صورت است که تاثیر فوق العاده ای در سفت شدن پوست صورت دارد. برای انجام ماساژ صورت سفت شدن پوست و جوانساز، هر دو دست را روی پیشانی گذاشته و به آرامی به سمت گوش ها حرکت دهید. سپس دست ها را روی استخوان گونه ها قرار داده و مجدد به سمت گوش ها ببرید. در نهایت، دستانتان را زیر استخوان گونه گذاشته و به سمت فک صورت ببرید.

در روش دوم ماساژ جوانسازی صورت، کافیست هر دو دست را روی نوک چانه قرار داده و به آرامی به سمت زیر گوش ها ببرید و این کار را 10 بار تکرار کنید. همچنین، برای رفع خط خنده نیز، کافیست انگشتانتان را در گوشه های لب گذاشته و به آرامی به سمت بالا ماساژ دهید. در هنگام ماساژ صورت نیز، می توانید از روغن های گیاهی و آبرسان برای تغذیه سلول های پوستی استفاده کنید.

میکرونیدلینگ، راهکاری برای سفت شدن سریع بافت پوست

میکرونیدلینگ، یک روش نوین برای جوانسازی پوست به شمار می رود که با استفاده از القای کلاژن روند جوان‌سازی پوست را فعال کرده و باعث کاهش منافذ باز پوست و جای زخم ها شده و استحکام پوست افزایش می دهد که در نهایت، سبب افزایش خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود. عوارض میکرونیدلینگ، قرمزی و التهاب پوست است که پس از مدتی از بین رفته و هیچ مشکلی برای پوست شما به وجود نمی آید. اگر پوست افتاده، شل شده و دارای چین و چروک عمیقی دارید، روش جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

لیفت صورت برای سفت شدن پوست

جراحی لیفتینگ صورت، یکی از روش های سفت شدن پوست است که برای افراد مسن که دچار افتادگی و چین و چروک عمقی پوست هستند کاربرد دارد. در جراحی لیفت صورت، قسمت های افتاده و چروک شده پوست را با روش های مختلف مانند تزریق چربی، لیفت با نخ و …، به سمت بالا می کشند تا جلوه پوست، صاف، یکدست و سفت به نظر بیاید.

ماسک های خانگی برای سفت شدن پوست

یک روش آسان و بدون عوارض برای سفت شدن پوست در خانه؛ استفاده از ماسک های خانگی ! در ادامه، لیستی از بهترین ماسک های خانگی را برای سفت شدن بافت پوست به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها در هفته ای 2 تا 3 بار، پوستی جوان و شاداب خواهید داشت. بهترین ماسک های خانگی برای جوانسازی و سفت شدن بافت پوست عبارتند از:

    ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ، یک قابض طبیعی و درمان کننده افتادگی پوست است که کافیست یک عدد سفیده تخم مرغ را با مقداری ماست کم چرب مخلوط کرده و به آرامی روی پوست بزنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند؛ سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

    ماسک خیار

برای سفت شدن بافت پوست، می توانید از خیار استفاده کنید. خیار یک تونر طبیعی برای پوست به شمار می رود. کافیست نصف خیار را رنده کرده و با یک قاشق ماست کم چرب مخلوط کنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس، آبکشی کنید.

    ماسک عسل

عسل دارای خاصیت ضدپیری، آنتی‌اکسیدانی و آب‌رسانی طبیعی بوده که برای درمان پوست شل مفید است. پس مقداری عسل را با کمی آب لیمو مخلوط کرده و مایه بدست آمده را روی پوست بگذارید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند؛ سپس با آب سرد آبکشی کنید.

روغن های گیاهی برای سفت شدن پوست

روغن های گیاهی، سبب تغذیه سلول های پوستی شده و به سفت شدن بافت پوست کمک می کنند. در ادامه، چند روغن گیاهی که برای سفت شدن و جوانسازی پوست، معجزه می کند را به شما معرفی می کنیم.

    روغن بادام : یک روغن طبیعی و شگفت انگیز جوانساز پوست

    روغن لیمو : بهترین انتخاب برای جوانی پوست

    روغن چوب صندل : جادوی سفت شدن پوست صورت

    روغن نارگیل : یک جوانساز فوق العاده پوست

    روغن رزماری : بهترین روغن گیاهی برای لیفت پوست

    روغن ماهی : معجزه جوانی پوست

    روغن زیتون : بهترین روغن قابض پوست صورت

    روغن گل یاس : یک روغن پرخاصیت همه کاره

    روغن آووکادو : بمب ویتامین های موردنیاز پوست صورت

مواد غذایی برای سفت شدن پوست صورت

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و سالم، نقش بسیار مهمی در جوانی و شادابی پوست شما دارد. برای داشتن پوست سفت و هیدراته، روزانه 8 لیوان آب بنوشید و از مواد غذایی سالم و تازه استفاده کنید. همچنین، برخی از مواد غذایی مانند ویتامین سی که در میوه هایی مانند پرتقال و نارنگی یافت می شود و توت فرنگی و هندوانه نیز، در افزایش کلاژن سازی پوست تاثیر چشمگیری را دارند.

به طور کلی، رعایت یک رژیم غذایی سالم و غنی و خوردن آب کافی، می تواند به سفت شدن پوست و حفظ جوانی صورت کمک کند. بنابراین، توصیه می کنیم که مصرف مواد غذایی چرب و مضر مانند فست فودها را کاهش بدهید و روزانه، حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا پوست سالم و زیبایی داشته باشید.

درمان افتادگی پوست صورت

برای درمان قطعی افتادگی پوست و سفت شدن پوست صورت، روش های مختلفی وجود دارد. بهترین روش برای رفع افتادگی صورت، استفاده از محصولات و روش هایست که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند. توصیه می کنیم که قبل از پیری پوست، با استفاده از محصولات جوانساز و روش های مراقبت از پوست، از افتادگی پوستتان جلوگیری کنید.

اما به طور کلی، با به کارگیری روش هایی که در مطالب بالا توضیح داده ایم، در درمان افتادگی پوست صورت نقش دارند. اگر چین و چروک های عمیق دارید و افتادگی پوست شما زیاد است و اصطلاحا، پوستتان شل شده؛ پیشنهاد می کنیم از روش جراحی های پزشکی برای درمان افتادگی پوست استفاده کنید و اگر می خواهید، تنها از افتادگی و پیری پوست پیشگیری کنید، به کارگیری روش های خانگی برای سفت شدن پوست، کافی است.

سخن آخر

داشتن پوستی بدون چین و چروک و افتادگی، چهره شما را جوان و شاداب نشان می دهد. امروزه روش های متنوعی برای جوانسازی پوست وجود دارد. در این مقاله، تلاش کرده ایم تا روش های موثر در سفت شدن پوست را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، بتوانید از افتادگی پوست پیشگیری کرده یا آن را درمان کنید تا پوستی جوان و زیبا داشته باشید.

شما تا به حال کدام روش برای سفت شدن پوست را امتحان کرده اید؟

سوالات متداول درباره سفت شدن پوست

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت کدام است؟

ویتامین E، بهترین ویتامین برای سفت شدن صورت است که برای درمان افتادگی پوست، می توانید از مواد غذایی حاوی ویتامین ای و کرم های پوستی غنی شده با این ویتامین استفاده کنید.

آیا قرص برای سفت شدن پوست صورت، موثر است؟

قرص های کلاژن ساز پوستی، در سفت شدن پوست صورت موثر هستند.

کدام ماسک برای سفت شدن پوست صورت تاثیر دارد؟

ماسک خیار، عسل و سفیده تخم مرغ، برای سفت شدن پوست موثر هستند. همچنین، ماسک صورت های آبرسان نیز، با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کنند.

بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت کدام است؟

روغن بادام، نارگیل، زیتون و… موجب سفت شدن بافت پوست می شوند.

کدخبر: 934529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟