میان وعده هایی برای لاغری

به گزارش رکنا، انتخاب میان وعده درست در تناسب اندام و سلامت شما نقش انکارنشده ای دارد. در ادامه چند میان وعده مفید را به شما عزیزان می گوییم که با مصرف آنها کمتر سراغ هله هوله می روید.

یک ساقه کرفس 10 کالری دارد:

کرفس کالری کمی دارد و حاوی فیبر است که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. محتوای فیبر نامحلول کرفس می تواند سیری را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند. محتوای بالای آب کرفس ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند. همچنین متابولیسم لیپید را تنظیم می کند.

6 عدد هویج کوچک؛

زیرا یکی از سبزیجات بسیار مقوی و کم کالری است که به کاهش وزنتان کمک خواهد نمود. بهتر است روزانه همراه با غذایتان هویج را به صورت خام مصرف کنید. یا در میان وعده هایتان از هویج خام میل کنید زیرا هم کم کالری بوده و هم احساس سیری را در شما ایجاد خواهد نمود.

2 فنجان ذرت بوداده بدون کره 60 کالری دارد؛

درواقع یک بسته متوسط ذرت بو داده ای که در سینما به فروش می رسد می تواند بالای 1000 کالری داشته باشد، اما اگر خودتان روی اجاق یا در مایکروفر ذرت بو داده درست کنید می توانید میان وعده ی کم کالری با حجم بالا میل کنید. ذرت بو داده را از غلات کامل می دانند و حاوی فیبر بالایی است.

یک فنجان انار:

انار سرشار از مواد مغذی مهم مانند فیبر غذایی، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی است که نقش مهمی در کاهش وزن دارند. قرار دادن این میوه در بخشی از رژیم غذایی روزانه شما، می‌تواند متابولیسم را بهبود و هضم را سرعت بخشد تا به کاهش وزن کمک کند. بنابراین، می‌توان استنباط کرد که لاغری با انار امکان‌پذیر است.

یک فنجان موز حلقه شده 100 کالری دارد:

خوردن موز به دلیل فیبر موجود در آن می‌تواند برای کاهش اشتها بسیار مناسب باشد. بررسی‌ها در این زمینه بیانگر این موضوع است که خوردن فیبر می‌تواند تا 30 درصد از خطر افزایش وزن افراد جلوگیری کند. این موضوع می‌تواند یکی از مهم ترین دلایل خوردن موز در رژیم‌های غذایی لاغری باشد.

کدخبر: 920364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟