حقایق جالب درباره موهای بدن

به گزارش رکنا، هیچ کس واقعا موهای زائد بدن را دوست ندارد و حتی کاربرد موهای زائد بدن را نمی داند اما همه ما آن را داریم. این بخشی طبیعی از تکامل ما به عنوان انسان است و نقش در سلامت و رفاه ما دارد. آیا واقعا این موها کاربردی در بدن ما دارند؟ آیا موهای ما در زندگی ما نقشی دارند؟

موهای بدن مایه شرمساری نیست و ما هم ممکن است از آن استقبال کنیم.

در اینجا می فهمیم که چرا در بدن خود موهای زائد داریم و کاربرد مو در بدن ما چیست؟

در این مقاله، به برخی از حقایق جذاب موهای بدن می پردازیم که فواید و معایب وجود مو در بدن را بررسی می کنیم که فکر می کنیم ممکن است برای شما جالب باشد:

    هرچه مو بیشتر باشد، مغز بزرگتر است:

آیا می دانستید که موهای بدن به هوش گره خورده است؟ خوب، حداقل یک مطالعه تحقیقاتی این را می گوید. دکتر Aikarakudy Alias ​​بیش از 22 سال است که روی موهای بدن و هوش مطالعه کرده است و دریافته است که مردانی که موهای سینه بیشتری دارند اغلب مشاغل مهم تری دارند یا در مدرسه عملکرد بهتری نسبت به مردان با موهای کمتر در سینه دارند. بنابراین، اگر یک فرش روی سینه خود دارید، به احتمال زیاد یک نابغه هستید.

    اجداد ما بسیار پرموتر بودند:

ممکن است فکر کنید اکنون موهای بدنتان زیاد است، اما اجداد نخستی‌های شما پوشید مو بوده اند. ممکن است تعجب کنید اما این مقدار مو در صورت و کف پا و دست ها نیز وجود داشته است. اما با گذشت زمان، ما انسان‌ها مقدار زیادی از خود را از دست دادیم. دانشمندان ۱۰۰% مطمئن نیستند که چرا ما کم مو شده ایم. تئوری هایی در مورد اینکه چرا موهای بدن خود را از دست داده ایم عبارتند از : شکار در آب، شکار در ساوانا که در آن هوا واقعا گرم است، خلاص شدن از شر شپش های مزاحم، یا کمک به برقراری ارتباط احساسات بدون اینکه پوست صورت ما را بپوشاند. اگرچه ما بسیار بهتر از اجدادمان آراسته‌تر هستیم، اما مقداری مو روی سرمان نگه داشتیم تا به ما کمک کند دمای بدنمان را تنظیم کنیم و ابرو هایمان که عرق را از چشم‌هایمان دور نگه دارند.

    چرا مردان پرموتر از زنان هستند؟

اگرچه مردان و زنان تعداد فولیکول های مو یکسانی دارند، مردان آندروژن (هورمون های جنسی) بیشتری مانند تستوسترون در بدن خود دارند و آندروژن ها عامل رشد موهای انتهایی هستند . همچنین یک نظریه تکاملی وجود دارد که زنان ناخودآگاه مردانی را که موهای بدن دارند مردانه تر و در نتیجه جفت بهتری پیدا می کنند. یک مطالعه نشان داد زنان مردانی را که «موهای صورتشان به طور یکنواخت و پیوسته توزیع شده» جذاب‌تر می دانستند و همچنین مردانی که کمی موهای سینه داشتند را جذاب تر می پنداشتند.

    اثر بلوغ در رشد موهای بدن:

دوران وحشتناکی در زندگی‌تان که احساس می‌کنید از نظر عاطفی کنترلی ندارید و موهای بدن مانند علف‌های هرز در مکان‌های نامناسب جوانه می‌زنند. دلیلی برای رشد مو در زیر بغل، صورت و نواحی زیر شما وجود دارد و به آن دلیل هورمون گفته می شود. مقدار زیادی هورمون، در این مقطع از زندگی. هورمون‌ ها شما را به بزرگسالی سوق می‌دهند و مطمئن می‌شوند که از دنیای اطراف خود در امان هستید و برای آن جذاب هستید.

در نتیجه موهای روی صورت به شما کمک می‌کنند دمای بدن تان را تنظیم کنید، موهای زیربغل‌ فرومون‌ها را آزاد می‌کنند (بویی که شما را برای جنس مخالف بالقوه جذاب می‌کند) و موهای ناحیه تناسلی به محافظت از اندام‌های خصوصی شما در برابر باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا کمک می‌کنند.

همانطور که می بینید، موهای بدن نقش مهمی در تکامل ما و بدن امروزی ایفا می کنند. با این حال، اگرچه موها نقش مهمی در بدن دارند دلیل نمی شود شما بخواهید آنها را تا ابد با خود حمل کنید.

کدخبر: 856619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟