ورزش‌های مقاومتی موثرتر از ورزش های هوازی در لاغری

به گزارش رکنا، بسیاری از افراد به دلیل فواید فراوانی که دارد ورزش را به طور مداوم انجام می‌دهند. ورزش نیز مانند هرچیز‌ دیگر انواع مختلف و هر نوع آن فواید متفاوتی دارد. سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده است که همه افراد باید حداقل دو ساعت و نیم در هفته ورزش کنند.

بر اساس آنچه یک مطالعه جدید نشان داده است، تمرین با وزنه و ورزش‌های مقاومتی نتایج مثبت مشابهی با تمرینات هوازی در کاهش وزن داشته و حتی ممکن است در مواقعی که مشکلاتی مانع رفتن به باشگاه می‌شود، موثرترین راه باشد.

پس از تحقیقات طولانی، مطالعه انجام شده در دانشگاه Edith Cowan استرالیا نشان داد که تمرینات وزنه‌ای و مقاومتی تأثیر مثبت قابل توجهی بر توده چربی و توده عضلانی و در نتیجه اثربخشی در روند کاهش وزن دارند.

از تمرینات مقاومتی غافل نشوید

پدرو لوپز، سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: نتایج نشان می‌دهد که می‌توان از تمرینات مقاومتی برای دستیابی به اثرات معنی‌دار از طریق رژیم غذایی کم کالری همراه با ورزش، کاهش درصد چربی کل بدن، توده چربی در قسمت‌های مختلف بدن و کاهش وزن استفاده کرد.

بر اساس این گزارش استفاده از تردمیل یا دوچرخه به مدت ۳۰ یا ۴۰ دقیقه باعث ایجاد مشکلاتی برای زانوها، مفاصل و رباط‌ها در بسیاری از افراد می‌شود، زیرا نمی‌توانند وزن اضافی بدن را برای مدت طولانی تحمل کنند.

لوپز توضیح داد: "تمرین‌های مقاومتی به ساخت توده عضلانی و جلوگیری از حذف آن در طول دوره کاهش وزن کمک می‌کند، که یکی از اجزای اصلی داشتن بدن سالم است.

کدخبر: 785520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟