پیاده روی اصولی را تمرین کنید + فیلم
حجم ویدیو: 73.39M | مدت زمان ویدیو: 00:09:59

تندرستی را می توان با رعایت رژیم غذایی و ورزش و پیاده روی درست در هر سنی به دست آورد.

به گزارش رکنا، رضا ناصری، کارشناس تربیت بدنی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی در ارتباط با راه‌های رسیدن به سلامتی و تندرستی، صحبت کرد و نکات مهمی را ارائه داد.

در فیلم زیر، بخش‌هایی از صحبت‌های این کارشناس ورزشی را مشاهده می‌کنید.

طبق گفته این کارشناس در سال 2025 میلادی چاقی اصلی ترین معضل جهانی می شود به طوری که کرونا را هم کنار می زند. ما برای رژیم گرفتن به دنبال بهانه هستیم. عوامل زیادی در چاقی موثر است مانند تغییر در خواب، تغییر سبک زندگی، انرژی ورودی و خروجی کم و نامناسب و ...

پیاده روی راه تناسب اندام است. البته باید بدانید که پیاده روی هم اصول خاص خود را دارد تا تمام 200 عضله بدن را درگیر کند.

شاید شما یک عمر پیاده روی غلط انجام دهید و برای مثال با پوشیدن کفش نامناسب به زانو و کمرتان فشار زیاد وارد کنید. برای برخی از افراد حتی اگر 30 کیلوگرم وزن داشته باشند پیاده روی سم است. آنها باید در استخر راه بروند تا پاشنه های شان فشار جاذبه زمین را کم کند.

بهترین راه تندرستی رژیم غذایی و ورزش است. حتی اگر انواع جراحی ها را انجام دهید پزشک باز هم توصیه می کند بعد از طی دوره نقاهت با ورزش و رژیم غذایی درست آن را حفظ کنید.

در خانه هم می شود پیاده روی کرد.

شما اگر رژیم بگیرید برخی از عضلات تان هم می سوزد علاوه بر چربی سوزی. رژیم های سر خود اشتباه است که مثلا بگویید امروز غذا نمی خورم یا شام را حذف می کنم و ... رژیم شما حتما باید زیر نظر پزشک باشد. پیاده روی هم چربی سوزی و هم عضله سازی می کند. بارها این موضوع را دیده ایم که فرد رژیم گرفته و بعد صورتش و موهایش ریخته و رژیم را کنار گذاشته است. در نتیجه 2 برابر وزن قبل او برمی گردد.

ضوابط پیاده روی:

کفش مناسب بپوشید

شلوار راحت

ایستادن درست ( گوش ها به موازات شانه)

دست رو به جلو و عقب برود و از آرنج راه نباید بروید بلکه از کتف باید حرکت کرد که پهلو را هم درگیر کند.

نوع راه رفتن (ثانیه ای دو بار باید نبض زده شود)

با رعایت این اصول فردی که پیاده روی می کند می تواند بگوید ورزش انجام داده است.

این پیاده روی چربی سوزی هم دارد و باید 25 دقیقه به بالا انجام شود.

 

کدخبر: 739812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟