ویتامین دی بخورید تا کچل نشوید

طاسی منطقه‌ای عموماً نوعی از دست دادن موها است که در هر سنی ممکن است رخ دهد. این بیماری معمولاً کچلی کوچک دایره مانندی را ایجاد می‌کند و در صورت، ابروها، مژه‌ها و ران‌ها قابل مشاهده است.

به گزارش رکنا ، ویتامین دی در بدن استفاده می‌شود تا عضلات، دندان‌ها و استخوان‌ها سالم بمانند. این ویتامین همچنین برای تنظیم میزان کلسیم یا فسفات هم استفاده می‌شود.عدم دریافت ویتامین دی کافی می‌تواند منجر به تغییر شکل شدید استخوان و نرمی استخوان شود. ضمن اینکه اگر دچار ریزش مو شده‌اید، خطر کمبود این ویتامین شما را تهدید می‌کند.

بررسی ریزش مو

دانشمندان تأکید کردند که ریزش مو می‌تواند نشانه لزوم مصرف غذاهای حاوی ویتامین دی باشد. دانشمندان این کمبود را به طاسی‌ منطقه‌ای‌ آلوپسی‌ آره‌آتا ربط داده‌اند –یک وضعیت خود ایمن که به دلیل حمله سیستم ایمنی به موهای درهای رشد ایجاد می‌شود.این ارتباط خیلی دقیق شناخته نشده و تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که چرا کمبود ویتامین دی منجر به ریزش مو می‌شود.

طاسی سر در هر سنی ممکن است رخ دهد

طاسی منطقه‌ای عموماً نوعی از دست دادن موها است که در هر سنی ممکن است رخ دهد. این بیماری معمولاً کچلی کوچک دایره مانندی را ایجاد می‌کند و در صورت، ابروها، مژه‌ها و ران‌ها قابل مشاهده است.در برخی افراد این نواحی بزرگ‌تر هستند و گهگاه کل ناحیه جمجمه یا حتی کل بدن و سر را شامل می‌شوند.علاوه بر این، اگر سرتان بیش‌ازاندازه عرق می‌کند هم با کمبود ویتامین دی روبرو هستید. این یکی از نشانه‌های قدیمی کمبود ویتامین دی در بدن است، به همین دلیل پزشکان از مادران تازه وضع حمل کرده در مورد میزان عرق سر نوزادانشان سؤال می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟