با این کارها موی سرتان می ریزد!

باید بدانید عادت‌ها و رفتار‌های نامناسب شما با موهایتان باعث ریزش آن‌ها می‌شوند و در صورت ادامه دادن به آن‌ها کچل خواهید شد.

به گزارش رکنا، وقتی اولین تار مویی که ریخته است را می‌بینیم دچار وحشت می‌شویم و سریعا به دنبال راه درمانی برای آن هستیم، اما اولین قدم برای درمان ریزش مو تشخیص علت ریزش آن است.

گاهی هیچ مشکلی وجود ندارد و بازهم مو‌های ما درحال ریزش هستند در این حالت است که باید بدانید عادت‌ها و رفتار‌های نامناسب شما با موهایتان باعث ریز آن‌ها می‌شوند و در صورت ادامه دادن به آن‌ها کچل خواهید شد.

یبوست:

به نام مادر بیماری‌ها شناخته می‌شود. یبوست به دلیل محبوس نگهداشتن آلودگی‌ها در بدن باعث تاثیری گذاری بر روی پوست و موی شما می‌شود و می‌تواند ریزش موی شدید بیاورد.

ایستاده حمام کردن:

به دلیل هوای گرم و آب گرمی که در حالت ایستاده به بدن شما می‌رسد رنگ منبسط می‌شود و خون به سر شما نمی‌رسد و از طرفی باعث سنگین شدن مو‌ها و ریز آن‌ها می‌شود.

خوابیدن با موی خیس:

خوابیدن با مو‌های خیس نه تنها باعث ریز مو بلکه باعث شوره سر و قارچ پوستی نیز می‌شود.

خشک کردن اشتباه موها:

پیچیدن و چلاندن مو‌ها به حوله‌های سنگین باعث کندن شدن مو و ضعیف شدن آن‌ها می‌شود.

شانه کردن مو‌های خیس:

مو‌های خیس آسیب پذیری بیشتری نسبت به حالت عادی دارند و به علت باز شدن منافذ آن‌ها ریزش مو ها چند برابر می‌شود.

شامپو‌های سولفات دار:

تنها هفته‌ای ۱ بار مجاز به استفاده از این شامپو هستید در غیر این صورت منتظر ریزش موی شدید باشید.

بخار آلوده دستشویی:

بخار‌های موجود در فضای توالت بعد از دفع فضولات به علت شدیدا بودن آلودگی بر روی مو‌ها تاثیر گذار است و باعث ریز مو می‌شود. قبل از رفتن به دستشویی مو‌های خود را بپوشانید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟