عضله چطور رشد می کند؟

به گزارش رکنا ، ابتدا باید درک کنیم که توده بافت عضلانی توسط توده‌ای از سلولهای تشکیل و تعیین می شود. یعنی همان فیبرهای عضلانی که جرم هر سلول عضلانی را تعیین می کند . .

"ماده"‌ای میکروسکوپی درون غشای سلول وجود دارد که این "ماده" به طور کلی مولکول نامیده می شود. به همین سادگی ! هرچه مولکول‌های داخل سلول بیشتر باشد ، سلول نیز بزرگتر است.

انواع مختلفی از مولکول ها وجود دارند که در یک سلول عضلانی، عمدتا در آب قرار دارند. ما می توانیم رشد عضلانی موقتی را فقط توسط سلول هایی که با مولکول های آب بیشتری پر می شوند ، تجربه کنیم. از این به عنوان تورم یاد می شود. یا همان چیزی که ورزشکاران از آن تحت عنوان دم کردن، نام می‌برند.

اما چه نوع مولکولی مسئول رشد طولانی مدت توده عضلانی است؟ در واقع سلول های عضلانی سرشار از پروتئین هستند. یک دلیل این است که ماهیچه ها نه تنها برای ساخت ساختار عضلانی بدن، بلکه برای ایجاد ساختار لازم برای انقباض عضله و در نتیجه حرکت ، به انواع زیادی از پروتئین های تخصصی نیاز دارند. به این مجموعه پروتئین ها، پروتئین" میوفیبریلار" گفته می شود.

با این حساب ، هنگامی که فرد به تمرینات مقاومتی می پردازد ، استرسی به عضله ، به ویژه سلول های آن وارد می شود. این استرس تحت عنوان فشار مکانیکی شناخته می شود و عمدتا با کششی مشخص می شود که عضله به آن عادت ندارد.

این تنش می تواند به سلولها آسیب برساند و سلولها این سطح تنش ناآشنا را درک و پاسخ دهند. البته در یک تمرین نرمال و بدون آسیب، این آسیب سلولی در حد پارگی‌های میکروسکوپی است. وقتی این استرس به طور مداوم بر روی عضله تحمیل می شود ، عضله با استرس سازگار می شود.

به عنوان بخشی از سازگاری ، سلول های عضلانی تولید پروتئین های "میوفیبریلار" را افزایش می دهند و در داخل سلول ها تجمع می یابند. با ساختن بیشتر این پروتئین ها ، سلول های عضلانی اساساً تقویت می شوند و در برابر فشار / تنش ناشی از برنامه تمرینی مقاومتی ، مقاومت بیشتری می یابند. این یعنی همان "انطباق".

در نتیجه این تجمع پروتئین ، سلول منبسط می شود زیرا حالا "مولکول‌های پایدار" بیشتری در داخل سلول وجود دارد. یعنی همان "هایپرتروفی سلولی".

هنگامی که تعداد قابل توجهی از سلول ها سطح قابل توجهی از هایپرتروفی را تجربه کنند ، تغییرات محسوسی در بافت عضلانی رخ می دهد.

رشد عضلات با ساخت مداوم مولکولهای ریز پروتئین در داخل سلولهای کوچک آغاز می شود ، این امر اهمیت تداوم و صبر را در تمرین نشان می دهد.

پس عجول نباشید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

ساناز اسماعیلی - مربی بدنسازی

کدخبر: 645498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟