در خرید لباس با این 7 ترفند طلایی صرفه جویی کنید

کمی قبل از هر فصل خرید کنید

اکثر خرده فروش ها حداقل دو هفته یکبار جنس های جدید برای فروش عرضه می کنند. به همین خاطر مجبورند جنس های قبل را کنار بگذارند. این یعنی اجناس هر فصل ( مثلا شلوارک و صندل برای تابستان، دستکش و کلاه برای زمستان) یک ماه زودتر در قفسه های مغازه قرار می گیرد به همین خاطر قیمت ها خیلی کمتر از فصل خودشان است ( مثلا الان زمان خوبی برای خرید مایو است). به جای خرید لباس در همان فصل بگذارید وقتی که قیمت ها شکسته می شود خرید کنید، اینطور برای چند ماه آینده می توانید از آنها استفاده کنید.

جنس باکیفیت بخرید

وقتی وارد مغازه می شوید انواع و اقسام لباس ها در طرح ها و رنگ های مختلف و همچنین قیمت های متنوع در معرض خرید است اما وقتی قصد دارید لباسی بخرید که ماه ها و حتی سال ها برایتان قابل استفاده باشد، بیشتر سمت لباس های با کیفیت تر می روید. یک دامن ارزان و یک دامن گران ممکن است در ظاهر چندان تفاوتی با هم نداشته باشند، اما اندکی بیشتر هزینه کردن سبب می شود از خرید دوباره و دوباره جنس ارزان ( که نشان می دهد چندین بار شسته و پوشیده اید) جلوگیری کنید و پول خود را برای طولانی مدت ذخیره کنید.

نگذارید کلاه سرتان بگذارند

آیا جزء کسانی هستید که تمام حراجی ها را دنبال می کنند و در تمام فروش فوق العاده ها خرید می کنند؟ آیا همیشه گوش به زنگ پیام فروشگاه ها برای تخفیف ها هستید؟ ممکن است فکر کنید خیلی مقتصد و صرفه جو هستید که همیشه خریدهای خود را نصف قیمت انجام می دهید، اما در واقع بخشی از بازی روانشناسی مشتری هستید که فروشندگان، برای خرید بیشتر شما به کار می بندند. بار دیگر که پیام تخفیف مراکز خرید را دریافت کردید از خود بپرسید که آیا این همان چیزی است که من حاضرم به قیمت اصلی هم بخرم یا فقط به خاطر آنکه نصف قیمت است خرید می کنم؟

از خشکشویی لباس بپرهیزید

پس از خرید لباس و پیش از بیرون آمدن از مغازه، به برچسب مراقبت از لباس توجه کنید تا دیگر لازم نباشد بابت شستشوی لباس هزینه ای به خشکشویی بدهید. اگر روی برچسب نوشته شده بود که فقط باید خشکشویی شود، به این فکر کنید که آیا قیمت لباس به نسبت هزینه ای که باید برای شستشوی آن بدهید ارزش دارد یا خیر؟ هر بار که این لباس را می پوشید باید هزینه شستشوی آن را مدنظر قرار دهید. لباس هایی خریداری کنید که خودتان بتوانید آنها را بشویید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

به برچسب مراقبت از لباس توجه کنید

اگر نمی خواهید از خشکشویی استفاده کنید، پس باید در مراقبت از لباس توجه زیادی بکنید. اینکه لباسی نیاز به خشکشویی نداشته باشد لزوما به این معنا نیست که نیاز به مراقبت ندارد. برچسب لباس را مطالعه کنید و بر اساس دستورالعملی که نوشته شده است، عمل کنید مثلا نوشته شده تنها با آب سرد بشویید، لباس را پهن کنید تا خشک شود یا فقط با دست بشویید. این کار در افزایش عمر لباس تاثیر بسزایی دارد.

از تخفیف گرفتن خجالت نکشید

تا به حال شده از مغازه ای لباس لکه دار خریداری کرده اید، بابت آن هزینه پرداخت کیده اید اما وقتی به خانه آمده اید متوجه شده اید که لک دارد؟ اغلب، مسئله بزرگی نیست مثلا لک کوچکی است که قابل پاک شدن است، یا درز کوچکی که پاره شده و یا دکمه ای که افتاده. همه اینها را می توان در خانه با استفاده از وسایل خیاطی برطرف نمود. به جای آنکه لباس را به فروشنده پس بدهید، می توانید از آن به عنوان موقعیتی برای دریافت تخفیف استفاده کنید. معمولا آنها برای چنین مواقعی ۱۰ درصد تخفیف در نظر می گیرند حتی اگر آن لباس در حراجی بوده است.

جایگزین هایی برای خرید پیدا کنید

مغازه و فروشگاه تنها گزینه برای تهیه لباس نیستند. می توانید لباس هایتان را با دوستانتان معاوضه کنید یا از سایت های خرید و فروش لباس استفاده کنید. حواستان به فروشندگان محلی و عمده فروشی ها هم باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟