عادت های اشتباهی که چاق تان می کنند

اگر واقعا قصد کاهش وزن دارید، روش های عجیب را برای رسیدن به این هدف هیچ وقت انتخاب نکنید. این روش ها کاملا بازدارنده اند و ممکن است در بسیاری از موارد حتی نتایج برعکس داشته باشند.

 در اینجا بدترین توصیه های رژیمی که بدون پی بردن به نتایج واقعی آنها ممکن است اتخاذ کنید، معرفی شده اند:

کاهش وزن در طی مدت کوتاه:

عادتھای غذایی غلط یک فرد که به چاقی منجر میشوند، با یک ھفته و چند روز تغییر پیدا نمی کند و زمانبر است. بنابراین، با پایان این مدت کوتاه، فرد دوباره به عادات قدیمی خود بازمی گردد.

توجه به مصرف کالری: کالری، مھم است اما ھمیشه ھم اینگونه نیست که با کاھش کالری مصرفی، نتیجه دلخواه به دست بیاید. علت این است که وقتی که وزن کم می کنید، ھم چربی و ھم عضلات بدن شما کاھش پیدا می کنند و این خوب نیست. عضله، ماشین انرژی سوزی بدن است. اگر عضلات از دست بروند، بسیاری از اعمال حیاتی بدن مختل می شوند. اگر رژیم به گونه ای باشد که توده عضلانی حفظ شود و فقط چربی بسوزد، شاید عدد ترازو وزن کمتری را نشان ندھد اما قطعا سایز بدن بسیار کاھش پیدا می کند.

اجتناب اغراق آمیز از مصرف کربوهیدرات: ھمه کربوھیدراتھا یکسان نیستند. ضمن این که یک رژیم غذایی سالم برای کاھش وزن ماندگار و ھمیشگی، رژیمی است که ھمه گروه ھای غذایی در آن وجود داشته باشند. حتی چربی ھم نباید از خوراکی ھا حذف شود. کافیست که از ھر گروه غذایی به شکل سالم استفاده کنیم.

یک ساعت ورزش در روز: اگر به جای یک ساعت ورزش مستمر و خسته کننده در روز، نیم ساعت ورزش کنیم و بقیه روز را ھم فعالیت داشته باشیم، اثر بسیار بیشتری ھم بر روی سلامتی و ھم بر روی کاھش وزن ما خواھد داشت. حتی می توان یک ساعت را به شش تا ده دقیقه تقسیم کرد و شش بار در روز، ھر بار به مدت ده دقیقه ورزش کرد.

حذف کامل گلوتن: گلوتن، یک نوع پروتئین موجود در گندم است. برخی از افراد فکر می کنند که با عدم مصرف گلوتن، لاغر می شوند. این در حالیست که کاھش وزن آنھا، نه به دلیل حذف گلوتن، بلکه به دلیل حذف کل آن گروه غذایی است که گلوتن دارد. رژیم بدون گلوتن، تنھا زمانی توصیه میشود که فرد به گلوتن حساسیت داشته باشد و دچار بیماری سلیاک باشد.

مصرف غذاهای بدون چربی: فقط 60 درصد خوراکیھای کم چرب، انرژی کمتری نسبت به انواع معمولی آنھا دارند. علت این است که کارخانجات برای جبران بی مزگی خوراکی ھای کمچرب، به آنھا شکر اضافه می کنند. شاید این خوراکیھا مزه شیرین نداشته باشند اما در واقع حاوی شکر ھستند و مزه شیرین شکر در لابهلای سایر مزه ھای این خوراکیھا مخفی شده است.

اجتناب از وعده شام: اگر کل انرژی مجاز روزانه خودتان را به درستی در کل روز تقسیم کنید و در طول روز ھم به قدر کافی فعالیت بدنی داشته باشید، ھیچ مانعی برای اینکه میان وعده شب داشته باشید، وجود ندارد. قانون کلی رژیم کاھش وزن این است که انرژی که می سوزانید، از انرژی که از طریق غذا وارد بدن خود می کنید، بیشتر باشد. پس فرقی نمی کند که غذا را در روز مصرف کنید یا شب.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 453830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟