درمان پوست چرب با اسکراب خانگی+ دستور تهیه

داشتن پوست چرب می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما با استفاده از انواع اسکراب‌ خانگی صورت برای پوست چرب می‌توانید با این مشکل مقابله کنید و به راحتی پوستی صاف و درخشان را به دست بیاورید.

 معمولا مقابله با پوست چرب مشکل است. این چربی‌های پوست، گرد و غبار را از فضا جذب می‌کند و باعث ایجاد جوش حتی جوش‌های سر سیاه می‌شود. جوش‌ها از مشکلات بسیار ناراحت کننده و ثابت پوست‌های چرب هستند که معمولا روی صورت ظاهر می‌شوند. خوشبختانه امروزه برای هر مشکلی راه حل‌هایی وجود دارد پس اگر پوست چربی دارید نگران نباشید. چند درمان خانگی و چند ماسک صورت برای پوست چرب وجود دارد که بسیار مؤثرند و می‌توانند به شما کمک کنند تا با این مشکل مقابله کنید. حتما با مطالعه‌ی این مطلب و استفاده از انواع اسکراب‌های خانگی صورت برای پوست چرب می‌توانید میزان چرب بودن پوست‌تان را به‌سرعت کاهش دهید و برای بستن منافذ پوست خود اقدام کنید؛ پس ناامید نشوید.

۱) لیمو و ماست

اسیدسیتریک موجود در آبلیمو، می‌تواند به خنثی کردن و از بین بردن چربی مازاد پوست کمک کند. این ماده به خاطر خاصیت اسیدی، محیط پوست را هم از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاکسازی می‌کند. آبلیمو همچنین به عنوان یک ماده روشن کننده پوست شناخته می‌شود. از طرفی اسیدلاکتیک ماست هم به از بین بردن سلول‌های مرده و روشن شدن پوست صورت کمک می‌کند. ماست طبیعی پایه مناسبی برای هر گونه اسکراب خانگی است و این به علت خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ آن است. این ماسک را به روش زیر تهیه کنید.

دو قاشق آبلیمو و دو قاشق ماست کم چرب را به خوبی ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی کنید. توجه داشته باشید که آبلیمو پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کند، بنابراین حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. می‌توانید به جای لیمو از عسل استفاده نمائید.

۲) پودر زردچوبه و آب برنج

شما می‌توانید از زردچوبه برای پوست چرب استفاده کنید چرا که این ماده به تنظیم چربی تولیدشده توسط غدد سباسه در پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، خواص آنتی‌سپتیک و ضد باکتری به کاهش جوش و آکنه در پوست چرب کمک می‌کند. زردچوبه همچنین دارای اثر روشن‌کننده روی پوست است و هنگام مخلوط شدن با آب برنج، یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین درمان‌ها برای پوست‌های چرب آماده می‌شود.

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و آب برنج را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نسبتا سفت آماده شود. می‌توانید کمی عسل و آب خیار هم به آن اضافه کنید. سپس ترکیب حاصل را روی صورت‌تان گذاشته و ۲۰ دقیقه صبر می‌کنید. سپس با آب صورت‌تان را شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده نمائید.

۳) گوجه‌فرنگی

ماسک گوجه فرنگی به همراه روغن زیتون یک ماسک قوی و بسیار موثر برای پوست‌های چرب است. روغن زیتون می‌تواند فرآیند تنظیم چربی پوست را به خوبی انجام دهد و سلول‌های پوستی را هم تغذیه کند. گوجه‌فرنگی همچنین حاوی چندین ویتامین و آنتی‌اکسیدان است که کمک‌تان می‌کنند پوستی درخشان و بدون جوش و آکنه داشته باشید. این ماسک را با این دستورالعمل تهیه کنید.

یک گوجه فرنگی را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب سرد آبکشی کنید. توجه داشته باشید ماسک با چشم‌ها و منطقه اطراف آن‌ها تماس نداشته باشد.

۴) اسکراب گل رز

گلبرگ‌های رز به طور عمیقی پوست را تغذیه می‌کنند و به شما ظاهر جوانی می‌دهند. اضافه کردن ترکیبات روشن‌کننده‌ی پوست و مواد ضد باکتریایی مانند ماست و زردچوبه به گلبرگ‌های گل رز سبب می‌شود که یکی از بهترین ترکیبات دارویی را برای مراقبت از پوست چرب به دست یابید.

ده عدد گلبرگ رز یا گل محمدی را با کمی گلاب، ماست و عسل مخلوط کنید. توجه داشته باشید که ابتدا گلبرگ‌های گل رز را خیس کنید. مخلوط به دست آمده را به آرامی روی پوست صورت پخش کرده و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را به آرامی با آب شست وشو دهید. در انتها کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب به روی پوست بمالید.

اسکراب خانگی صورت برای پوست چرب با گوجه فرنگی و ماست

نکات پایانی در مورد مراقبت از پوست چرب

علاوه بر انواع اسکراب خانگی صورت برای پوست چرب که در بالا معرفی شدند، باید مراحل زیر را نیز برای مراقبت از پوست چرب تان دنبال کنید.

پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات برگ سبز را در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار بدهید.

مقدار زیادی آب بنوشید تا همیشه بدن‌تان هیدراته باشد.

صورت‌تان را دست کم دو بار در روز با یک مایع شستشوی ملایم پاکسازی کنید تا آلودگی‌ها و چربی از منافذ پوست‌تان پاک شوند و حتما بعد از آن از تونر استفاده نمائید.

حتما آرایش‌تان را قبل از رفتن به رختخواب به طور کامل پاک کنید و به میزان کافی بخوابید.

اسکراب‌های خانگی تنها یکی از راه‌های مراقبت از پوست محسوب می‌شوند. تمام چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که یک سبک زندگی درست رمز و راز سالم بودن و داشتن ظاهری زیبا است.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟