بیماری هایی که عامل سفیدی مو هستند

با مصرف مواد غذایی ویتامین E مانند روغن های گیاهی زیتون و کنجد، میوه جات های خشک و سبزیجات حاوی بتاکاروتن موی سیاه خود را افزایش دهید.

یک متخصص تغذیه گفت: عواملی مانند کمبود ویتامین B، مصرف سیگار، رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک و بیماری هایی مانند کم خونی، استرس، تیرویید موی شما را پیش از پیری سفید می کند.

شهرام میرزایی متخصص تغذیه با بیان اینکه پیری باعث سفیدی مو می شود، گفت: جوانانی هستند که موی آنان قبل از پیری سفید شده است.

وی با اعلام اینکه کمبود موادی مانند روی، منگز، مس و آهن باعث سفیدی زودرس مو می شود، تاکید کرد: مصرف ویتامین Aموجود در ماهی، شیر، گوشت، تخم مرغ، کلم و اسفناج باعث تقویت موی افراد می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مردان از سن۳۰ سالگی و زنان ۳۵ سالگی موهایشان سفید می شود، اظهار داشت: هر ۱۰ سال یکبار، ۱۵ الی ۲۵ درصد ظرفیت تولید رنگ ملانوسیت مو کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه مصرف سیر در هر وعده غذایی باعث افزایش ماده منگنز می شود، تصریح کرد:برای جلوگیری از سفیدی، موی خود را با گیاه چای سیاه را بر آن بمالید.

میرزایی با تاکید بر اینکه سفیدی مو بر اثر ژنتیک، راه درمانی ندارد، تصریح کرد: مصرف مواد غذایی حاوی روی در موی این افرادتاثیر گذار است.

وی با اشاره به آهن و کلسیم موجود در بادام گفت: مصرف این آجیل در دوران کودکی مانع از سفیدی مو در بزرگسالی می شود.

این متخصص تغذیه درباره مواد غذایی که سفیدی مو را کاهش می دهند، تاکید کرد: با مصرف مواد غذایی ویتامین E مانند روغن های گیاهی زیتون و کنجد، میوه جات های خشک و سبزیجات حاوی بتاکاروتن موی سیاه خود را افزایش دهید.

به گفته وی، عواملی مانند کمبود ویتامین B، مصرف سیگار، رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک و بیماری هایی مانند کم خونی، استرس، تیرویید موی شما را پیش از پیری سفید می کند.

میرزایی درباره تاثیر گیاه آلوئه ورا بر روی مو بیان کرد: ویتامین، اسیدآمینه و مواد معدنی موجود در این گیاه باعث بهبود و تقویت مو می شود.

وی افزود: کاهش استرس، انتخاب رنگ موی مناسب و دوری از اشعه خورشید سلامت موی شما را افزایش می دهد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 451595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟