غذاهای رژیمی و لاغرکننده+جزئیات

 افرادی که به دنبال تندرستی و لاغری هستند همیشه دنبال غذاهایی می‌گردند که از موادخوراکی مفید و سالم تهیه شده اند و در عین حال خوشمزه بوده و سریع آماده می‌شوند. ما در این مطلب چند نمونه ناهار رژیمی ساده و خوشمزه آموزش می‌دهد تا در لیست غذاهای خود قرار دهید.

ساندویچ تن ماهی و آووکادو

آووکادو از جمله میوه‌هایی است که خیلی ها تمایل به خوردن آن ندارند اما در عین حال این میوه برای بدن و بخصوص لاغری بسیار مفید است.

برای تهیه ساندویچ تن ماهی و آووکادو به مواد زیر نیاز دارید:

یک سوم آووکادو له شده

یک دوم قاشق غذاخوری آبلیمو

۱۰۰ گرم تن ماهی

۱ گوجه فرنگی سفت حلقه شده

برگ کاهو به اندازه دلخواه

۱ حلقه پیاز قرمز

۱ حلقه نان هفت غله

طرز تهیه این ساندویچ بسیار ساده است، آووکادو و آبلیمو را با تن ماهی ترکیب کنید. این ترکیب را روی نان بگذارید و در کنار آن پیاز، کاهو و گوجه فرنگی قرار دهید. ناهار رژیمی در کمترین زمان آماده شده است. این ناهار رژیمی ۳۵۰ کالری دارد.

سالاد توفو

بادام یکی از سالم‌ترین موادغذایی برای ازبین بردن چربی شکم است. یک تحقیق روی ۵۲ فرد نشان داده است، افرادی که به مدت شش هفته روزانه ۴۰ گرم بادام مصرف کرده‌اند، در طول این دوران چربی شکمشان از بین رفته شکم صاف‌تری نسبت به سایر افرادی که در رژیم غذایی خود کربوهیدرات و اسنک‌های پرکالری خورده‌اند داشتند. سالاد توفو می‌تواند گزینه خوبی برای اشخاصی که دنبال ناهار رژیمی برای از بین بردن شکم هستند باشد.

مواد لازم برای تهیه سالاد توفو

یک قاشق غذاخوری سس سویا

یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

یک هشتم قاشق چایخوری سیر له شده

۱۰۰ گرم پنیر توفو

۱ پیمانه نخودفرنگی

در نظر داشته باشید، تهیه این سالاد کاملا با گزینه‌های متنوع امکان پذیر است. انواع سبزیجات تازه، فلفل دلمه‌ای و کدو نیز از جمله موادی هستند که در این سالاد می‌توان به کار برد. اما سایر موادگفته شده برای مزه دار شدن سالاد مورد نیاز هستند.

طرز تهیه سالاد توفو بسیار ساده است فقط کافیست مواد گفته شده را با هم در یک ظرف ترکیب کرده و بعنوان یک ناهار رژیمی خوشمزه و ساده میل کنید. سالاد توفو ۳۳۰ کالری دارد.

سالاد اسپایسی مرغ

این سالاد یکی از کم کاری‌ترین غذاهایی است که می‌توانید بعنوان ناهار رژیمی میل کنید. در عین حال شما با این غذای کم کالری به خوبی سیر خواهید شد. علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود برخی از فلفل‌ها از جمله فلفل هالاپینو، قدرت در هم شکستن چربی‌ها را دارند. بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای یک غذای تند و سالم باشند.

برای تهیه سالاد اسپایسی مرغ به مواد زیر نیاز است:

۱ پیمانه سینه مرغ بدون پوست تکه شده

۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

۴ قاشق چایخوری خردل

½ فلفل هالاپینو خرد شده

½ ساقه کرفس خرد شده

فلفل سیاه به میزان دلخواه

۱ پیمانه اسفناج

برای تهیه این غذا ابتدا سینه مرغ را بپزید. سپس آن را با سایر مواد ترکیب و بعنوان یک ناهار رژیمی خوشمزه و سالم میل کنید. سالاد مرغ ۲۶۶ کالری دارد.

خیار قایقی و ماهی سالمون

هر چه بیشتر در رژیم غذایی خود سبزیجات و میوه‌ها را جا دهید، رژیم غذایی سالم‌تری خواهید داشت. ماهی از جمله غذاهای بسیار مفید و سالم است که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید.

برای تهیه خیار قایقی و ماهی سالمون این مواد لازم است:

۸۵ گرم سالمون صورتی

۱ قاشق چایخوری خردل

۲ قاشق غذاخوری ماست کم چرب

نمک و فلفل به میزان دلخواه

۱ عدد خیار ترجیحا بزرگ

برای تهیه این غذا ابتدا داخل خیار را خالی کنید. هرچند نیازی نیست به طور کلی هر آنچه داخل خیار است را از بین ببرید بلکه فقط با یک قاشق کمی داخل آن را خالی تا فضا برای جادادن ماهی سالمون بوجود بیاید. سایر مواد را با هم ترکیب کرده و داخل خیار بریزید. این ناهار رژیمی ۴۳۱ کالری دارد.

در کنار این ناهار رژیمی می‌توانید سالاد زیر را نیز تهیه و میل کنید:

¾ پیمانه کاهو

۱ عدد نارنگی

۲ قاشق چایخوری روغن زیتون

½ قاشق غذاخوری سرکه

نمک و فلفل به میزان دلخواه

مواد را با هم ترکیب کرده و بعنوان سالاد کنار غذای خود میل کنید.

ساندویچ مرغ گریل شده و آناناس

اگر برای نهار حتما مرغ میخورید، این ساندویچ می‌تواند بعنوان یک غذای رژیمی خوشمزه و سالم، انتخاب خوبی باشد.

برای تهیه ساندویچ مرغ گریل شده و آناناس به مواد زیر نیاز است:

۱ سینه مرغ بدون استخوان بدون پوست

۱ برش پنیر ( به اندازه دلخواه)

۱ برش آناناس

جوانه گندم

پیاز قرمز

فلفل هالاپینو (برای مزه دار کردن)

طرز تهیه ساندویچ مرغ گریل شده و آناناس

ابتدا سینه مرغ را بپزید تا نرم شود سپس به مدت چهار الی پنج دقیقه آنرا گریل کنید. سریعا پنیر را به سینه مرغ اضافه کنید و به پختن آن ادامه دهید تا پنیر روی مرغ ذوب شود. سپس مرغ را از روی گاز بردارید. حالا نوبت به آناناس می‌رسد تا کمی گریل شود. آناناس را تا زمانی که کمی نرم شود روی گاز قرار دهید. معمولا دو دقیقه برای هر سمت کافیست.

یک نان برگر بردارید و مواد آماده شده را بهمراه فلفل و پیاز در آن بچینید و یک ناهار رژیمی خوشمزه و بسیار عالی میل کنید.

تهیه ناهار رژیمی بسیار ساده است فقط باید بدانید از چه موادغذایی برای تهیه یک غذای سالم و خوشمزه استفاده کنید. با استفاده از همین مواد می‌توانید با سلیقه خودتان انواع ناهارهای رژیمی خوشمزه را در کوتاه‌ترین زمان آماده کنید. شما چه غذایی را بعنوان ناهار رژیمی پیشنهاد می کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟