بدترین رژیمی که پوست را پیر و سر را طاس می کند!

بسیاری از افراد برای کم کردن وزن رژیم غذایی غیر اصولی را انتخاب می کنند ، بسیاری از این رژیم های غذایی برای بدن مضر هستند و عواقب بدتر از چاقی در پی دارند. در رژیم های ناصحیح به جای کم شدن چربی میزان زیادی آب بدن و مقداری از عضلات فرد از بین می رود. این رژیم ها علاوه بر اینکه باعث عدم تعادل می شوند موجب به وجود آمدن سرگیجه، ضعف، بی حالی، کم خونی و حالت وزوز گوش در افراد می شوند.

برخی ازافراد چاق برای تناسب اندام و لاغر شدن به صورت خود سرانه اقدام به انتخاب رژیم غذایی می کنند که موجب عوارضی مانند آفت، چین و چروک پوست، ریزش مو و ... برای افراد می شود.

عوارض رژیم های لاغری خودسرانه برای پوست

در برخی از رژیم های غذایی خود سرانه ،ویتامین های لازم برای بدن به مقدار کافی گنجانده نشده است ، کمبود ویتامین های مورد احتیاج بدن در رژیم غذایی سبب بروز مشکلاتی برای بدن می شود و زیبایی پوست و مو را به خطر می اندازد. وجود ویتامین های C وD و E در بدن موجب زیبایی پوست و مو می شود و از پیری پوست و ریزش موجلوگیری می کند بنابراین رژیم های غذایی باید سرشار از این ویتامین ها باشند . این ویتامین ها در مواد غذایی زیر وجود دارند:

ویتامین C در گوجه فرنگی، لیمو، هنداونه، نارنگی، توت فرنگی و...

ویتامین D در سبزیجات، زرده تخم مرغ و...

ویتامین E در سیب زمینی، اسفناج، روغن آفتاب گردان و...

جایگاه آب در رژیم غذایی و نقش آن در زیبایی پوست و مو

آب یکی از ارکان حیاتی برای بدن انسان می باشد و مصرف کافی آب و مایعات در طی روز اهمیت بسیاری دارد.مصرف کافی آب به جز اینکه تاثیر زیادی بر روی زیبایی پوست و جلوگیری از چروک شدن پوست دارد می تواند در تنظیم سوخت و ساز بدن واشتها نیزمفید باشد، چرا که خیلی از افراد چاق در تشخیص حس تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه هستند و مصرف منظم آب در جلوگیری از پراشتهایی می تواند موثر واقع شود.

رژیم لاغری نامناسب و ریزش مو و چروک شدن پوست

مردان باید در کل نزدیک به 3 لیتر (در حدود 13 فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه و زنان در حدود 2.2 لیتر( حدود 9 فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه شان دریافت نمایند که از این میزان نوشیدن 6 تا 7 لیوان آب ضروری می باشد.

نوشیدن آب در رژیم لاغری موجب زیبایی پوست می شود

اگر شما دوست دارید مقدار کمتری آب بنوشید باید در رژیم های غذاییتان مایعات دیگری مانند:دوغ، ماءالشعیر ، عرق بهار نارنج، بیدمشک و میوه های آب دار را بگنجانید.شما می توانید به جای خوردن آب میوه از خود میوه استفاده کنید تا زودتر به وزن دلخواهتان برسید زیرا میوه فیبر کافی دارد و معده را پر می کند. افراد لاغر می توانند از آب هندوانه و آب هویج استفاده کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات تکان دهنده از حادثه تروریستی اهواز / تک تیرانداز از دستور فرمانده اش سرپیچی کرد +فیلم

صحنه وحشتناک درگیری مرد مسلح با پرنده فروش های اهواز زیر پل کارون + فیلم

چهره واقعی شیما قابل تحمل نبود!

عجیب ترین سنگ قبر با عکس سلفی یک دختر! + عکس

پیام قاتل ملکه زیبایی عراق او را لو داد + عکس و جزئیات

عزرائیل حریف رقیه خاتون نشد!

جاسوسانی که عکس قالیشویی «تورقوزآباد» را به اسرائیل فروختند! + فیلم و عکس

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

این ابر سمی در آسمان جولان می دهد! + عکس

ایران این تروریست ها را نقره داغ کرده است؟ + عکس

دار زدن مرد متاهل بخاطر دختر 14 ساله در تهران!

این مردان ایرانی بدبخت ترین انسان های روی زمین!

فیلم تکان دهنده از فروش عجیب سیب زمینی با 4 مشت خاک! + فیلم

 

 

کدخبر: 420404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟