تهیه ماسک روغن زیتون برای تقویت پوست و مو

آیا برای سلامت و زیبایی پوست و موهای خود به دنبال ماسک‌های طبیعی هستید؟ یکی از محصولاتی که برای این منظور می‌توانید از آن استفاده کنید و فواید زیادی برای پوست و موی شما خواهد داشت روغن زیتون است. روغن زیتون دارای مواد مغذی زیادی است و یکی از سالم‌ترین چربی‌هایی است که بدن می‌تواند از آن بهره‌مند شود. این روغن دارای مقادیر قابل توجهی از امگا 3 و ویتامین E است که به جلوگیری از پیری زودرس ناشی از استرس کمک می‌کند. از این روغن به دلیل خواصی که دارد برای تولید لوازم آرایشی به خصوص محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. ویتامین E موجود در روغن زیتون باعث نرم و شفاف شدن موهای شما خواهد شد و ریزش مو و شکستگی آن را از بین می‌برد. در ادامه این مطلب با چند ماسک روغن زیتون برای پوست و مو بیشتر آشنا می‌شویم.

1. ماسک روغن زیتون و تخم مرغ برای موهای آسیب دیده

از طریق ترکیب روغن زیتون با مواد مغذی مانند موز، تخم مرغ و عسل می‌توانید ماسکی عالی برای بازسازی تار موهایتان داشته باشید. تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین، اسیدهای چرب و بیوتین است که رشد مو را افزایش می‌دهد و همچنین به ریشه‌های آسیب دیده کمک می‌کند. عسل و موز به موهای آسیب دیده کمک می‌کنند و باعث نرم، براق و ضخیم شدن آن‌ها می‌شوند. این ماسک به موهای شکننده شما جانی دوباره می‌بخشد همچنین پوست سر شما را تغذیه می‌کند و برای افرادی که پوست سر خشکی دارند یا سر آن‌ها خارش دارد توصیه می‌شود.

برای تهیه این ماسک 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری عسل و 1 عدد موز رسیده و له شده را با هم ترکیب کنید و آن‌ها را خوب با هم، هم بزنید. برای اینکه موادتان با هم خوب ترکیب شوند می‌توانید از همزن استفاده کنید. ماسک را روی سرتان بگذارید و حدود 15 تا 20 دقیقه بعد، آن را با آب ولرم و شامپوی روزانه بشویید.

2. ماسک روغن زیتون و عسل

ترکیب روغن زیتون و عسل ترکیبی از ویتامین‌ها است این دو ماده به آبرسانی پوست کمک می‌کنند و باعث می‌شوند سمومی که بر اثر خشکی پوست به وجود آمده است از بین برود. روغن زیتون و عسل هر دو، برای پوست‌های حساس مناسب هستند. این دو ماده دارای خواص ضد التهابی هستند و در زمان سوختگی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید تا یک ترکیب یکنواخت به دست آورید. صورتتان را تمیز کنید سپس یک لایه از ماسک را روی پوستتان قرار دهید. بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

3. ماسک روغن زیتون و نارگیل

اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون و آنتی اکسیدان‌های روغن نارگیل به کمک هم، ماسکی برای جلوگیری از پیری پوست شما را به وجود می‌آورند. این دو ماده باعث حفظ استحکام پوست صورتتان می‌شوند و از پوست در برابر اشعه‌های خورشید و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید تا حالت کرمی پیدا کند. این ماسک را روی پوست صورتتان قرار دهید. این ترکیب به شستشو نیازی ندارد و جذب پوست خواهد شد. می‌توانید این ماسک را هنگام خواب روی پوستتان بگذارید و اجازه دهید تمام شب روی پوستتان باشد. برای داشتن نتیجه بهتر این کار را هفته‌ای 3 بار تکرار کنید.

از این ماسک برای موهایتان هم می‌توانید استفاده کنید. برای این کار یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با 2 قاشق غذا خوری ماست پر چرب مخلوط کنید سپس آن را روی موهایتان قرار دهید. بعد از گذشتن حدود 30 تا 40 دقیقه آن را به کمک آب ولرم و شامپوی روزانه از سر خود بشویید. این ماسک مناسب برای موهای رنگ شده است و می‌توانید هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

هویت 4 تروریست اهواز اعلام شد +اسامی و عکس

ابوبکر بغدادی وارد خاک ایران شد ؟!

وقتی در کلانتری دختر جوان را دیدم تصویر تمام مردهای مشکل دار در برابر چشمان قرار گرفتند !

مادرم بعد از طلاق به بد راهی رفت! / زن بدحجاب ویرانمان کرد!

مهریه عروس ایرانی که هرگز تکرار نمی شود!

سرقت میلیاردی از زنان تهرانی با آب طلا / آن ها سوار شاسی بلند بودند

قرار خونین مرد متاهل با زنی زیبا که وجود نداشت!

زیبایی این زن بلای جانش شد!

این 6 عکس راز حمله تروریستی به اهواز را روشن می کند؟!+ تصاویر

دزد زندانی اجازه خواست به زیارت امام رضا (ع) برود! + جزییات

2 مرد با کوسه ماهی ها در بوشهر قدم می زدند!

اولین انتقام ایرانی ها از گروهک الاحوازیه + عکس

همخوابی بیشرمانه مدیرعامل یک شرکت با یک دختر 16 ساله +عکس

جنگلبان پشت درخت ها متوجه تجاوز 2 پسر جوان به دختر 13 ساله شد + عکس

 

 

کدخبر: 419062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟