نقش قهوه در سلامت و زیبایی مو

۱. جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو برای مردان یک مشکل شایع و مشترک است. در این نوع الگوی ریزش مو، مردان موهای خود را بر اثر ضعیف شدن فولیکول‌ها از دست می‌دهند. رفته رفته، چرخه رشد موها نیز تاثیر می‌پذیرد و در نهایت منجر به طاسی سر می‌شود. پودر قهوه حاوی کافئین است و با برانگیختن فولیکول‌ها، موجب رشد موها با قوت بیشتری می‌شود. موهای خود را دو بار در هفته با قهوه دم کشیده بشویید تا در کوتاه‌ترین زمان موهای از دست رفته را به دست آورید!

۲. تقویت رشد مو

کافئین تاثیر DHT را از بین می‌برد. DHT (دی‌هیدروتستسترون) چرخه رشد مو را کوتاه کرده، موجب کوچک‌سازی فولیکول مو و در نتیجه نازک‌تر و کوتاه‌تر شدن مو می‌شود. این فرآیند به تدریج موجب ریزش مو و آسیب دیدن فولیکول‌های مو، هم در زنان و هم در مردان می‌شود. شستن مو با قهوه به طرز چشمگیری موجب برانگیختن فولیکول‌ها و رشد سریع موها می‌شود.

۳. ترمیم بافت مو

قهوه مو را از درون تقویت می‌کند، کیفیت کلی مو را بالا برده و بافت آن را ترمیم می‌کند. وقتی کافئین در تماس با مو قرار می‌گیرد توسط فولیکول‌ها جذب می‌شود و آن‌ها را بلافاصله نرم‌تر و براق‌تر می‌کند.

برای گذاشتن قهوه روی موها به این صورت عمل کنید:

اول مقداری قهوه کف دست خود بریزید و آن را به کل موها بمالید.

سپس اجازه دهید قهوه ۱۵ دقیقه روی موهای شما بماند، سپس آن را با یک شامپو و نرم‌کننده خفیف بشویید. با این کار قهوه مواد مغذی مورد نیاز موها را تامین کرده و باعث نرم شدن آن‌ها می‌شود.

۴. موجب گردش خون در پوست سر می‌شود

روغن قهوه به عنوان یک محرک قوی برای پوست و مو به گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و به این ترتیب موجب سریع‌تر شدن رشد موها و سلامت آن‌ها می‌شود.

برای استعمال روغن قهوه روی سر به این صورت عمل کنید:

روغن موی محبوب خود را بردارید، یک چهارم فنجان دانه قهوه داخل آن بریزید و این ترکیب را با حرارت بسیار کم به مدت 8 ساعت دم کنید. برای جلوگیری از سوختن روغن حاوی قهوه آن را با یک زمان‌بندی درست هم بزنید. سپس روغن را از صافی رد کنید، داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و یک‌بار در هفته استفاده کنید.

آنچه باید از نقش قهوه در سلامت مو بدانید

۵. باعث نو شدن پوست سر می‌شود

هر زمان که احساس کردید پوست سر شما چرب شده است، یک ماسک موی قهوه درست کنید. ماسک موی قهوه سلول‌های مرده را از روی پوست بلند می‌کند، در نتیجه پوست سرتان تمیز و تازه می‌ماند. با رفتن پوست مرده از روی سر، سلول‌های جدید سریع‌تر بیرون می‌آیند و موهای قوی‌تری جای موهای قبلی را می‌گیرند.

۶. قهوه موجب درخشان‌تر شدن موهایتان می‌شود

قهوه نسبت به آب pH کم‌تری دارد و این موضوع باعث می‌شود لایه سلولی خارجی مو Cuticle صاف و هموار بماند و در نتیجه بیش از پیش نوری که به مو می‌تابد منعکس کند.

۷. کافئین رنگ زیباتری به موها می‌بخشد

اگر می‌خواهید رنگ موهایتان سایه قهوه‌ای‌مشکی زیبایی داشته باشد و در عین حال محکم و قوی باشد این کار را انجام دهید:

یک قاشق غذاخوری قهوه دم‌کشیده تازه را با دو قاشق غذاخوری نرم‌کننده مو ترکیب کنید و بعد از شستن موها با شامپو، بین ۵ تا ۱۰ دقیقه روی سرتان قرار دهید. سپس موها را بشویید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

۸. قهوه می‌تواند رنگ موی دائمی باشد

اگر رنگ موهای شما روشن است با مقدار کمی قهوه می‌توانید بدون استفاده از رنگ‌های شیمیایی آن‌ها را تیره‌تر کنید. حتی می‌توانید برای ایجاد تنوع در ظاهر خود گاهی با قهوه موهای خود را رنگ کنید.

برای رنگ کردن موهایتان با قهوه به این صورت عمل کنید:

اول موها را خوب بشویید تا تمام چربی‌ها پاک شوند.

کمی قهوه تازه و غلیظ دم کنید و بگذارید خنک شود، سپس موها را با قهوه نیمه آبکی به مدت یک ساعت بپوشانید و با آب ولرم بشویید.

۹. ماسک مو درست کنید

ماسک مو پوست‌های مرده سر شما را برمی دارد و یک لایه پوست نو، تازه و تمیز به جا می‌گذارد.

برای درست کردن ماسک مو با قهوه به این شیوه عمل کنید:

دو قاشق غذاخوری پودر قهوه را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید تا یک ماده نرم، خمیری و چسبنده درست شود، سپس کف سفرتان را خوب با آن بپوشانید.

اجازه دهید یک ساعت ماسک روی موها بماند، سپس با شامپو بشویید و پس از خشک کردن موها از تغییر چهره‌تان لذت ببرید. امیدواریم با خواندن این مطلب از نقش قهوه در سلامت مو مطمئن شده باشید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنده شدن زن مُرده پس از 7 روز! / در تهران رخ داد

تصاویری از انتشار گاز از دهانه آتشفشان دماوند! + جزییات

مردی برای تنبیه وحشتناک دخترش را به دست قصاب محله داد+ عکس

زنی را سلاخی کردند و شوهرش را دار زدند! / در مرند رخ داد

تجاوز به زن جوان در مطب پزشک زیبایی / وقتی خانم منشی همخوابی را دید پلیس خبر کرد + عکس

فاجعه ماهیگیران چینی در خلیج فارس ! / فرماندار جاسک فاش کرد + تصویر

اعتراف هولناک شیطان صفت 41 ساله

دردسر صیغه شدن زن تحصیلکرده 32 ساله با کارمند جوان شرکت

بی حیایی دوستان شوهر با سوسن در مقابل چشمان او

خودکشی مادر امیر پس از تن فروشی های 50 تومانی!

شوهرم خیلی سرد بود و من با جواد همخوابی کردم / می خواهم توبه کنم!

وقتی وارد خانه شدم زنم با شاهرخ در برهنه در اتاق خواب بودند

مادرم با شوهرم ارتباط شوم دارد

 

کدخبر: 414225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟