روغن دارچین در رفع مشکلات پوستی معجزه می کند+دستور تهیه

دارچین از ادویه جات بسیار مفیدی است که خواص درمانی شگفت انگیزی دارد. اما تهیه روغن دارچین علاوه بر مصرف غذایی و خواص زیاد برای تقویت قوای جنسی و مشکلات قلبی و ناراحتی های پوستی و ... بسیار مفید است.

روغن دارچین و خواص درمانی آن

دارچین یکی از ادویه جاتی است که بخاطر ترکیبات عالی خود برای درمانهای مختلف استفاده میکنند. حتما شما هم روغن دارچین را شنیده اید به عبارت دقیق تر، احتمالا می دانید از دو ماده درست شده است روغن و چوب دارچین .

چوب دارچین را در یک شیشه بریزید.مقداری روغن زیتون با کیفیت را بریزید تا کاملا چوب دارچین را بپوشانددر دمای اتاق بمدت 3 هفته نگه دارید و هر روز آن را تکان دهید.

پس از 3 هفته به یک بطری تیره بریزید و کامل پر کنید برای درست کردن 5-6 چوب دارچین به نیم لیتر روغن زیتون نیاز دارید اگر چوب دارچین در دسترس ندارید کمی از پودر دارچین استفاده کنید برای 100 گرم پودر دارچین به نیم لیتر روغن زیتون نیاز دارید ولی ما توصیه میکنیم که از چوب دارچین استفاده کنید تا عطر آن ماندگاری زیادتری داشته باشد.

روغن دارچین طعم شگفت انگیز داشته و خاصیت درمانی زیادی دارد هم روغن زیتون و هم دارچین بسیار خوبند.روغن دارچین خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و از سلول ها مراقبت میکند .

راه های بسیاری برای استفاده از روغن دارچین وجود دارد. در سالاد استفاده کنید اما، به یاد داشته باشید، روغن دارچین در حرارت بالا نباید استفاده شود.

ساده ترین راه برای استفاده از روغن دارچین استفاده آن بشکل موضعی است مثلا یک یا دو قاشق چای خوری از روغن دارچین دو بار در روز، ترجیحا در صبح و در شب بر روی مناطق درد مالیده و ماساژ Massage دهید تا التهاب کاهش یابد.

خواص بی نظیر روغن دارچین

*خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی کننده و ضداسپاسمی دارد.

*نفخ و یبوست را از بین می برد.

*با خستگی مفرط، ضعف و افسردگی مقابله می کند.

*برای سیستم گوارشی مفید است و با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می کند.

*گردش خون را بهبود می بخشد و به عملکرد مغز نیز کمک می کند.

*نقش مهمی در مقابله با اختلالات قلبی دارد.

*درد و سفت شدن عضله و مفصل ها را برطرف می کند.

* سردردهای ناشی از سرما را تسکین می دهد.

*با متوقف کردن خون ریزی، به روند بهبود کمک می کند.

*با دارابودن خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضدتوموری درمان دیگری برای سرطان کلورکتال، ملانوما و لنفوم است.

*از روغن دارچین برای درمان عفونت ها و ناراحتی پوستی از جمله تومورهای خوش خیم استفاده موضعی می شود.

روغن دارچین ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک، ضد درد و داروی مقوی غرایز جنسی خوبست.مطالعات انجام شده نشان داده اند که هر دو دارچین و روغن زیتون از ضعیف شدن حافظه جلوگیری می کند و باعث تقویت و فعال نگه داشتن مغز می شود.روغن دارچین خون را تصفیه کرده از آکنه جلوگیری می کند. این روغن معطر باعث جریان بهتر گردش خون شده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. استفاده منظم از این روغن فشار خون را کاهش می یابد و از سکته مغزی و حمله قلبی پیشگیری میکندعلاوه بر این، استفاده منظم از روغن دارچین باعث ثابت نگه داشتن قند خون می شود.

گروهی از دانشمندان در تحقیقات خود نشان دادند که دارچین حاوی ترکیباتی است که بر روی اندامهای بدن تاثیرات مثبت می گذارد. این امر به ویژه برای بیماران دیابتی است.روغن دارچین دستگاه ادراری را بهبود می بخشد عفونتها را درمان کرده محققان دریافته اند که روغن دارچین از سرطان روده پیشگیری میکند.

هر دو دارچین و روغن دارچین از قدیم برای کاهش نفخ و هم بهتر هضم شدن غذا استفاده می شده یک قاشق چای خوری از روغن دارچین برای درمان عفونت های داخل دهان مانند زخم های دهانی و یا قارچ ها بکار می رود این روغن را برای چنددقیقه غرغره کنید سپس تف کنید.

روغن دارچین در درمان آرتریت هم بکار می رود چون خاصیت ضد التهابی قوی دارد. مقدار بسیار کمی از روغن را بر روی منطقه آسیب دیده قبل از خواب ماساژ دهید . درد پس از مدتی ناپدید می شوند. برای التهاب عضله هم خوبست.

دارچین یک درمان طبیعی برای آنفولانزا، سردرد و گلو درد است. روغن دارچین یک دیورتیک عالی است، و مواد زائد از بدن را بیرون میفرستد.

دارچین در کشورهای خارجی ارزش طلا را دارد و مانند گنج از آن مراقبت می کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز معلم جوان به دختر 12 ساله درمدرسه!/ زایمان این دختر رازتلخی را فاش کرد

ناگفته های تلخ زن ایرانی از آنتالیا / من و 2 دخترم گرفتار ارتباط سیاه شدیم!

هولناک ترین عشق یک زن به شوهرش+عکس

بلای وحشتناک که بر سر الهام نوعروس جوان در مراسم شیرینی خوران خواهر شوهر آمد

افسانه، جلیل را به خانه کشاند / شوهرش ثانیه شماری می کرد!

دختر نوجوان مرد منحرف را بدجوری کتک زد! +تصویر

سارا دخترش را به مرد شیطان صفت فروخت! + عکس

تجاوز وحشیانه به زن جوان پشت شمشاد ها پارک! + عکس جوان شیطان صفت

دختر 17 ساله 4 بسته پفک بزرگ خورد و دیگر کیسه صفرا ندارد ! + عکس

دوربین مخفی مرد شیطان صفت در حمام زنانه +عکس

این زنان را می فروختند ! / قهقهه های مردان بی حیا را ببینید ! + فیلم (14+)

2 مرد بی حیا در پارک به پسر 10 ساله هم رحم نکردند + تصویر

مخفیگاه این مرد فراری کجاست؟! / لحظه قتل خونین را ببینید! + عکس و فیلم

 

 

کدخبر: 401523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟