ماسک های خانگی کم هزینه ترین راه برای تقویت موهای آسیب دیده

باید بدانید که ۹۰ درصد مو‌های شما از پروتئین ساخته شده است و در بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دلیل حالت دادن مو و استفاده مختلف از مواد شیمیایی و دستگاه‌های حرارت دهنده، سطح پروتئین طبیعی مو کاهش می‌یابد. موی آسیب دیده با دکلره هم از شایع‌ترین دغدغه خانم‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش بهداشت نیوز: همین حالا نگاهی به مو‌های خود بیاندازید و ببینید که در چه وضعیتی هستند. خشک، وز و کمی بی حال به نظر می‌رسند؟ یا حس می‌کنید بخشی از مو‌ها خراب شده اند و نیاز به ترمیم اساسی دارند؟ یکی از عمده‌ترین مشکلات مو‌های آسیب دیده از بین رفتن پروتئین آن است.

برای تقویت مو‌های آسیب دیده چه کنیم؟

باید بدانید که ۹۰ درصد مو‌های شما از پروتئین ساخته شده است و در بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دلیل حالت دادن مو و استفاده مختلف از مواد شیمیایی و دستگاه‌های حرارت دهنده، سطح پروتئین طبیعی مو کاهش می‌یابد. موی آسیب دیده با دکلره هم از شایع‌ترین دغدغه خانم‌ها به شمار می‌رود.

بسیاری از متخصصان مو و پزشکان زیبایی درگیر درمان مو و بازگرداندن پروتئین آسیب دیده به مو‌ها هستند. با تقویت کردن موها، محافظت مو در برابر کاهش رطوبت، ضخیم کردن و درخشندگی بیشتر مو می‌توان مو‌های آسیب دیده را ترمیم کرد.

بسیاری از محصولات درمانی که برای تقویت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند به شکل‌های نرم کننده، سرم و یا ماسک مو ساخته می‌شوند و دارای میزان زیادی پروتئین هستند. این محصولات درمانی به ترمیم پروتئین‌های شکسته شده و آسیب دیده مو کمک می‌کنند و باعث استحکام، قوی شدن و در نهایت سلامتی Health بیشتر مو می‌شوند.

درمان مو‌های آسیب دیده

ترمیم مو‌های آسیب دیده با دکلره

درمان مو‌های آسیب دیده توسط پروتئین روشی جدید محسوب نمی‌شود، ولی در سال‌های اخیر فرمولاسیون استفاده شده در محصولات درمانی پیشرفت کرده‌اند تا بتوانند بهترین نتایج ممکن را بر جای بگذارند. با توجه به میزان آسیب‌دیدگی مو‌های شما ممکن است به میزان متفاوت و قوی‌تری از این محصولات نیاز داشته باشید و با استفاده از این محصولات درمانی مو‌ها سفت و محکم می‌شوند و در برابر آسیب مقاوم‌تر می‌شوند.

یکی از دلایل عمده در آسیب مو، تابش مستقیم آفتاب و اشعه ماورای بنفش است. این آسیب می‌تواند موجب کاهش رطوبت تار‌های مو شود و خشکی و وز شدن مو‌ها را به همراه داشته باشد. تفاوتی نمی‌کند در چه فصلی از سال باشید، آفتاب در هر فصلی آسیب‌رسان است، ولی در تابستان به بالاترین حد خود می‌رسد. اگر در مدت طولانی در زیر آفتاب قرار گرفته‌اید، بعد از بازگشت به خانه یک ماسک تقویت کننده و رطوبت رسان را به مو‌های خودتان هدیه کنید تا بتواند آسیب‌های احتمالی را کاهش دهد.

برای تقویت مو‌های آسیب دیده چه کنیم؟

درمان خانگی برای مو‌های آسیب دیده

با این روش مو‌ها به شکل طبیعی خود باز می‌گردند. باید این حقیقت را به شما بگوییم که چنانچه آسیب‌دیدگی موی شما در سطح کم است، در جواب این پرسش که برای مو‌های خشک و آسیب دیده چه کنیم می‌توانید از روش‌های خانگی استفاده کنید. در بسیاری از این روش‌ها ماده ثابت برای تقویت مو تخم مرغ و سفیده آن است.

سعی کنید به دنبال دستورالعملی با پروتئین کافی باشید که روغن‌های نرم کننده هم درون آن‌ها استفاده شود تا بتوانید هم پروتئین را به مو‌های خود تزریق کنید و هم کمبود‌های رطوبتی را جبران کنید. برای این منظور از ترکیب روغن زیتون و زرده تخم مرغ استفاده کنید تا نرمی را به مو‌های شما بازگرداند. همچنین می‌توانید ماست یونانی را با عسل و روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ماسک موی قوی و ترمیم‌کننده داشته باشید. همچنین می‌توانید یک عدد موز را له کنید و آن را با روغن بادام ترکیب کنید.

فراموش نکنید که بعد از مدت زمان مشخص مو‌های خود را به خوبی آبکشی کنید تا ماسک خانگی کاملاً از لابه‌لای مو‌ها شسته شوند در غیر این صورت مواد باقی‌مانده خشک و چسبنده می‌شوند و ظاهر مو‌ها را خراب می‌کنند.

محصولات پروتئینه

برای ترمیم مو‌های آسیب دیده با دکلره بهتر است به سراغ محصولات قوی‌تر بروید. این محصولات دارای مواد تشکیل‌دهنده‌ای از جمله کراتین و پروتئین‌های ابریشمی هستند که ترمیم مو را به میزان بسیار زیادی تسریع می‌بخشند.

همچنین برخی از مواد دیگر مانند روغن نارگیل به درون تار‌های مو نفوذ می‌کنند، باعث تقویت و استحکام بیشتر آن‌ها می‌گردند و موجب می‌شوند مو‌ها در برابر عوامل بیرونی مقاوم‌تر شوند. همچنین استفاده از مواد تخصصی تقویت موی آسیب دیده با دکلره، آن‌ها را از آسیب‌های دیگر مانند رنگ کردن مو محافظت می‌کنند. این محصولات را ماهی یک‌بار استفاده کنید.

در بسیاری از مواقع که مو به درجه بالایی از آسیب‌دیدگی رسیده باشد، برخی سرم‌های مو و محصولات پیشرفته پیشنهاد می‌شوند که می‌توانند به درون بافت مو نفوذ کنند. برای درمان موی آسیب دیده با دکلره و همچنین مو‌های رنگ‌شده بهترین روش، این مورد است. انواعی از این سرم‌ها دارای عصاره برنج سیاه هستند که اسید گلوتامیک غنی دارد. این ماده یک آمینواسید ضروری است که در مو‌های آسیب دیده از دست می‌رود. از این نوع محصول هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا تأثیرش را ملاحظه کنید.

برای تقویت مو‌های آسیب دیده چه کنیم؟

البته که بعد از استفاده از هر نوع محصول ترمیم‌کننده مو باید مراقبت‌های بعدی را هم برای مو‌های خود انجام دهید تا مجدد به وضعیت قبلی دچار نشود. این محصولات قادر هستند آب‌رسانی مو را هم در کنار تقویت و ترمیم انجام دهند.

تقویت موی آسیب دیده

بعد از همه تلاش‌هایی که برای مو‌های خشک و آسیب دیده انجام داده‌اید، در برخی مواقع هم نتیجه‌ای که انتظار داشته‌اید، حاصل نمی‌شود. مو به درجه‌ای از آسیب‌دیدگی و شکنندگی رسیده است که با هر درمانی نمی‌توان آن را به زندگی قبلی خود و سلامت کاملش بازگرداند.

باید بدانید که در این شرایط متأسفانه راهی جز کوتاه کردن مو‌های عزیزتان ندارید، ولی می‌توانید میزان کوتاهی را به آرایشگر بسپارید که بتواند طول آسیب دیده موهایتان را تشخیص دهد. یکی از آسیب‌های عمده مو که در اثر خشکی و گاهی بلند شدن بیش از حد مو رخ می‌دهد، دو شاخه شدن مو است که اصطلاحاً موخوره نام دارد.

حتی اگر با روش‌هایی بتوانید موخوره را از بین ببرید، در واقع یکی از شاخه‌ها را حذف کرده‌اید که آن یکی هم نازک و حساس خواهد بود. ترمیم موخوره به معنی چسباندن شاخه‌های جدا شده نیست! پس باید این حقیقت را گفت که راه حلی جز کوتاه کردن مو باقی نمانده است.

بعد از آنکه مو‌های آسیب دیده و شکننده برای همیشه از زندگی‌تان خارج شدند، می‌توانید با خیال آسوده دستی به مو‌های سالم خود بکشید و از زیبایی و سلامت آن‌ها لذت ببرید. اکنون موهایتان جان گرفته‌اند و ظاهری زیباتر پیدا کرده‌اند. برای اینکه وضعیت قبلی در مو‌ها دیده نشوند، بهتر است روش‌های پیشگیری را پیش بگیرید.

استفاده از محصولات شیمیایی و دستگاه‌های حالت‌دهنده مو را به حداقل برسانید. حداقل ماهی یک‌بار از ماسک‌های خانگی برای تقویت موهایتان استفاده کنید تا مقاومت و استحکام بیشتری پیدا کنند.

 

کدخبر: 400335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟