چرا در تابستان باید لباس رنگی و روشن پوشید؟

یک متخصص پوست و مو گفت: به افراد توصیه می‌شود برای محافظت از پوست در برابر مضرات نور آفتاب در فصل تابستان لباس رنگی و روشن بپوشند.

 هوشنگ احسانی با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود در روزهای گرم تابستان لباس‌های رنگ روشن بپوشند، گفت: لباس‌های رنگ روشن مانع جذب نور آفتاب می‌شوند و همین امر موجب محافظت پوست در برابر مضرات نور خورشید می‌شود.

این متخصص پوست‌و‌مو افزود: لباس‌های رنگ تیره علاوه بر جذب نور آفتاب و قرار دادن فرد در برابر مضران نور خورشید موجب افزایش تعریق و از دست رفتن الکترولیت می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این به افراد توصیه می‌شود برای محافظت از پوست از کرم‌های ضد آفتاب، عینک آفتابی، نقاب یا کلاه استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: افراد ضمن محافظت از پوست باید تا حد امکان از ترددهای غیرضروری در ساعات اوج تابش نور خورشید (10 صبح الی 14 بعد از ظهر) خودداری کنند.

احسانی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید فعالیت غدد تعریق را افزایش می‌دهد، به افراد توصیه می‌شود پس از پایان فعالیت‌های روزانه و بازگشت به منزل استحمام کنند.

 

کدخبر: 398264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟