کم هزینه ترین ماسک طبیعی برای داشتن پوستی زیبا!

هر انسانی متفاوت است و چه خوب است که این تفاوت های خود را جشن بگیریم. تفاوت هایی که ما را تبدیل به ما می کنند. مهم است که درک کنیم همه زیبا آفریده می شوند و داشتن یک صورت زیبا فقط برای تعداد محدودی نیست. همۀ ما می توانیم صورتی زیبا و درخشان داشته باشیم، به شرط آن که مراقبت درست روزانه را از آن داشته باشیم. یک برنامه مرتب، بدون شک منجر به داشتن صورتی زیبا خواهد شد که نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، که احساس بی نظیری را هم برای شما به همراه خواهد داشت.

تقریبا همه خانم ها دوست دارند زیبا باشند، اما متاسفانه همه آنها قدرت خرید کرم ها و ماسک های گران قیمت را ندارند، اما ما خبر خوشی برای شما داریم. می توانید با موادی که در خانه وجود دارند ماسک هایی تهیه کنید که به زیبایی بیشتر شما کمک می کنند.

صرف نظر از قیمت، درمان های طبیعیِ زیبایی بسیار بهتر از محصولات شیمیایی هستند. در این مطلب چند درمان بسیار موثر با قیمت مناسب را برایتان معرفی کرده ایم که می توانید به آسانی در خانه تهیه کنید.

لایه بردار پوست این اسکراب نارنجی همان قدر که ساخت آسانی دارد، باعث طراوت بیشتر پوست هم می شود. به جای پرداخت هزینه های زیاد برای خرید اسکراب های شیمیایی گران قیمت از داروخانه ها، با این لایه بردار طبیعی سلول های مرده پوست را از بین ببرید.

برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

چهار قاشق غذاخوری بلغور نصف یک پرتقال متوسط آب نصف پرتقال را بگیرید و آب و پالپ های آن را با بلغور مخلوط کنید. این کار منجر به ایجاد یک خمیر نرم می شود. این خمیر را خیلی آرام روی پوست صورت یا جاهای دیگر بگذارید و بگذارید سه دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

پاک کننده و مرطوب کننده پوست این ماسک از ترکیب عسل و ماست تهیه می شود و باعث رطوبت پوست و از بین رفتن باکتری ها می شود.

برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

به نسبت مساوی ماست و عسل. برای یک بار استفاده یک قاشق غذاخوری از هر کدام لازم است. این دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۵ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این ماسک برای همه انواع پوست ها - خشک، آکنهدار و حساس - مثل معجزه می ماند. ضد اکنه این ماسک برای صورت های جوش دار بسیار مناسب است و از ترکیب جودوسر که باعث تسکین درد می شود و پیاز است که به عنوان ضد التهاب از آن استفاده می شود. این ترکیب باعث از بین رفتن اکنه و جای آن می شود. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:یک عدد پیاز متوسط (پوست کنده) ۲۸ گرم آب تصفیه شده سه قاشق غذاخوری بلغور جودوسر آب تصفیه شده را بجوشانید و جودوسر را داخل آن بریزید. ۵ دقیقه اجازه دهید تا جودوسر ته نشین شود. همزمان پیاز را پوره کنید و تا جوهای دوسر گرم هستند به آن اضافه کنید.

این ترکیب برای ۸ بار استفاده پاسخگو است؛ بنابراین آن را در ظرف در دار بریزید تا هوا نخورد. برای هر بار استفاده مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب ولرم آبکشی کنید. ماسک ضد پیری هیچ کس از چروک خوشش نمی آید اما محصولات ضد پیری و ضد چروک بسیار گران هستند و همه قدرت خرید آنها را ندارند. در ضمن، مواد شیمیایی داخل آنها ممکن است برای پوست شما ضرر داشته باشد، اما می توانید در خانه ماسک های طبیعی تهیه کنید. برای این منظور به مواد زیر نیاز دارید:یک قاشق چایخوری عسل چند قطره کوچک آب پرتقال تازه هرگاه خواستید تا چروک های صورت شما از بین بروند این ماسک را روی صورت خود بمالید، البته مراقب باشید که اطراف چشمان خود نمالید که خطرناک است. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید. پس از چند بار استفاده تاثیر آن را به وضوح روی پوست خود خواهید دید.

پاک کننده آکنه و بستن منفافذ پوست این دستور تهیه برای بستن منافذ باز پوست و از بین بردن آکنه بسیار مفید و موثر است.

برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

یک فنجان آب جوش سه قاشق غذاخوری پودر ریحان خشک دو ماده را به هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس از صافی رد کنید تا برگ ها جدا شوند. آب باقی مانده را داخل اسپری بریزید و روی صورت خود اسپری کنید. یا می توانید با پنبه روی صورت خود بمالید. این کار را می توانید هر روز تکرار کنید. آسیبی به پوست نمی رساند و به مرور باعث از بین رفتن اکنه و سلامت بیشتر پوست می شود.

از کرم های لایه برداری برای داشتن یک پوست زیبا استفاده کنید.

لایه برداری باعث می شود که سلول های خشک و مرده که باعث می شوند پوست شما ناصاف و بی حال باشد، از بین بروند. سلول های مرده نمی توانند نور را همچون یک پوست با طراوت منعکس کنند و در نتیجه، پوست شما درخشش سلامتی Health خود را از دست می دهد. پس مطمئن باشید که مدام لایه های مرده پوست را بردارید. هنگام لایه برداری، با پوست خود نرم رفتار کنید، فشار کمی بر آن وارد کنید و از حرکت چرخشی استفاده نمایید. هر زمان هم که احساس ناراحتی کردید، دست نگه دارید. بهترین رویکرد این است که لایه برداری را به یک بار در هفته محدود کنید، مخصوصا اگر پوستی حساس دارید.

از جوش شیرین برای لایه برداری بیشتر استفاده کنید

وقتی که شما جوش شیرین را با آب گرم ترکیب می کنید، یک مایع لایه بردار بدست آورده اید که کاملاً بهداشتی است و پوست را آزار نمی دهد. فقط باید مقدار یکسانی از آب و جوش شیرین را ترکیب کنید و با حرکت چرخشی روی پوست خود بمالید. برای یک دقیقه آن را ماساژ Massage دهید و بعد، با آب گرم پوست خود را بشوئید. این فرآیند را با یک مرطوب کننده پوست به پایان برسانید تا پوست شما رطوبت کافی را داشته باشد. چرا که پوست می تواند بعد از شتسشو یا لایه برداری، کمی خشک شود.

با صورت خود مهربان باشید و مدام آن را دستمالی نکنید

زمان هایی وجود دارد که لمس نکردن صورت، کاری غیر ممکن است. اما مهم است که تماس دست ها با صورت را تا جای ممکن کاهش دهید. هر بار که شما چانه خود را روی کف دست تان می گذارید، با یکجوش بازی می کنید یا حتی چشمان خسته خود را بعد از یک روز سخت مالش می دهید، به پوست خود صدمه می زنید. می پرسید چرا؟ ساده است. دست های ما باعث می شوند که منافذ صورت با کثیفی و چربی پر شوند و این موضوع می تواند باعث بوجود آمدن خطوط، چروک و شکستگی های ریز در صورت ما شود.

به طور مداوم، مرطوب کننده پوست استفاده کنید

مهم نیست که نوع پوست شما چگونه است. باید با استفاده از مرطوب کننده پوست به طراوت و تازگی آن کمک کنید. وقتی که به دنبال بهترین کرم پوست هستید، محصولاتی را پیدا کنید که از مواد طبیعی و بدون روغن ساخته شده اند. اینکار باعث می شود که شما ترکیبات گیاهی لازم همچون آلوورا را جذب کنید، اما منافذ پوست شما بسته نشود. دو دقیقه بعد از خروج از حمام، از مرطوب کننده استفاده کنید. چرا که منافذ پوست شما باز شده و جذب کرم بهتر است. همچنین دقت کنید که به نرمی کرم را بر پوست و همینطور گردن خوب بمالید. مساله آخر اینکه زمستان خشک، کولر، آرایش و باد، همه می توانند به پوستی خشک منجر شوند. پس مطمئن شوید که هر روز پوست خود را با مرطوب کننده تازه می کنید.

هر روز کرم ضد آفتاب بزنید

اگر شما پوست خود را برای مدتی طولانی و بدون محافظت، در معرض نور خورشید قرار دهید، صدمه جبران ناپذیری به آن زده خواهد شد. چرا که اشعه های یو وی خورشید باعث می شود که پوست چروکبیافتد، لکه های سیاه داشته باشد و حتی به مرور زمان، سرطان پوست بگیرید. یک راه ساده برای این منظور آن است که یک کرم پوست بگیرید که ضد آفتاب نیز باشد. به دنبال کرم های سبکی باشید که از مواد طبیعی استفاده می کنند. کرم های حاوی ضد آفتاب را می توانید زیر آرایش خود داشته باشید و به این ترتیب، از پوست خود محافظت کنید.

 

کدخبر: 397903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟