چگونه با یوگای صورت جوان بمانیم؟

یوگا هزار و یک فایده دارد، مانند تأثیر یوگا در مدیریت استرس. اما تاکنون کسی به این نکته توجه نکرده است که یوگای صورت تأثیر زیادی در جوان‌‌سازی چهره دارد. به همین دلیل در ادامه با قصد داریم ببینیم یوگای صورت چگونه چهره را جوان‌تر می‌کند.

دربارۀ یوگای صورت

انسان‌ها از دیرباز به‌دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند و هزار و یک راه برای جوان‌تر کردن صورت وجود دارد. اخیراً نیز به‌لطف پیشرفت‌های پزشکی شاهد روش‌هایی مانند بوتاکس، کرم‌های ضدپیری، لایه‌برداری صورت و جراحی زیبایی هستیم که همگی نوید‌دهندۀ چهره‌ای شاداب و جذاب به آقایان و بانوانی است که سن و سالی از آن‌ها گذشته.

در این بین تحقیقات اخیر نشان داده است که انجام روزانه چند حرکت ساده یوگا تأثیر مهمی در جوان‌تر‌سازی چهره دارد. انجام این حرکات نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و صبح‌ها به‌راحتی می‌توانید این حرکات را جلوی آینه انجام دهید.

کاهش کشیدگی عضله‌های صورت و تقویت‌ آن‌ها از مواردی است که یوگای صورت به دنبال دارد، برای اثبات این ادعا محققین گروهی از بانوانی که سن آن‌ها بین ۴۰ تا ۶۵ سال است را مورد بررسی قرار داده‌اند. به این بانوان ۳۲ ورزش Sport مختلف یوگا برای صورت آموزش داده شد.

انجام هر کدام از این ورزش‌ها حدود یک دقیقه‌ زمان نیاز دارد و قرار شد این بانوان به‌مدت ۸ هفته این حرکات یوگا را هر روز انجام دادند، سپس این حرکات به‌مدت ۱۲ هفته یک روز در میان انجام شد. در کمال تعجب پس از پایان دوره این آزمایش، محققین به این نتیجه رسیدند بانوانی که حرکات یوگای صورت را انجام داده‌اند پوست آن‌ها قوام بهتری پیدا کرده و چهرۀ آن‌‌ها شاداب و جذاب شده است.

یوگای صورت با هدف تقویت پوست و کاهش چین‌و‌چروک‌ها انجام می‌شود؛ در‌نتیجه این کار باید در قسمت‌هایی از پوست که چین‌و‌چروک بیشتری دارد، مانند نواحی دورچشم، انجام شود. خوشبختانه یوگای صورت طرفداران زیادی پیدا کرده است و آموزش‌های زیادی در این زمینه در فضای اینترنت دست به دست می‌چرخد.

یوگای صورت ضرری هم دارد؟

دکتر جفری اشپیگل، جراح و متخصص زیبایی در این زمینه مدعی است به هر اندازه که یوگای صورت را زودتر شروع کنید به همان اندازه نیز زودتر احتمال دارد که چین‌و‌چروک‌هایی در پوست پدیدار شود.

دلیل این امر نیز این نکته است که چین‌و‌چروک‌ها به دلیل کاهش خاصیت کشسان پوست ایجاد نمی‌شودف بلکه پوست صورت همانند یک تکه کاغذ صاف است که تکرار یک حرکت به‌خصوص می‌تواند آن را چین‌و‌چروک‌‌دار کند.

به همین دلیل اگر یوگای صورت با اصول خاص خودش انجام شودف می‌تواند انقباض‌ ماهیچه‌های کوچک پوست را برطرف کرده و چین‌و‌چروک‌ها را در نواحی مستعد به چین‌و‌چروک مانند گوشه‌های لب و نواحی دورچشم کاهش دهد.

از‌طرف‌دیگر حتماً به‌خوبی می‌دانید که استرس و فشارهای عصبی چین‌و‌چروک‌هایی را در نواحی ابرو و آرواره‌ها به دنبال دارد. به‌این‌ترتیب هر تمرین و ورزشی که استرس را کاهش دهد بدون شک تأثیر مستقیمی در جوان‌تر کردن پوست صورت خواهد داشت.

سخن‌ پایانی

اگر می‌خواهید برای کاهش چین‌و‌چروک‌ها دست‌به‌ دامان یوگای صورت شوید بهتر است حرکاتی را انجام دهید که ماهیچه‌های پوست صورت در نواحی مستعد به چین‌و‌چروک را شل و آزاد کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لانه فساد وفحشا با پوشش قهوه خانه بانوان در جیرفت / خواننده مرد زنان را می رقصاند!

شکنجه های بی رحمانه یک دختر در سرویس بهداشتی / عکس این دختر اشک همه را درآورد

اعتراف به آزار 41 دختر ایرانشهری / مرا به زور به یک خانه بردند و 4 نفری به جانم افتادند!

ثلاث امروز، فردا اعدام می شود+ عکس

دستگیری نو عروس‌17‌ساله با ملافه خونین در تهران + عکس

تهرانی ها این مرد را می شناسید / او ساعت ها می چرخید تا شما را شناسایی کند +فیلم گفتگو و عکس

ازدواج همزمان مرد جوان با 2 دختر / آن ها در یک خانه عاشقانه باهم زندگی می کنند+عکس

جزییات جدید و تکاندهنده از پرونده ربایش و آزار 41 زن ایرانشهری / 4 مرد تحت تعقیب هستند!

اعتراف دختر جوان به آتش زدن امیرعلی 7 ساله در جاده فرودگاه آبادان+ عکس

درگیری مرگبار 3 شرور در نیمه شب تهران با پلیس کلانتری شهر زیبا / زن جوان اعتراف تلخی کرد + عکس

پسر کوچکترم با عروس بزرگم ارتباط پنهانی داشت / پسرم را می بخشم!

استاندارتهران: خبرهایی درباره پیش‌فروش نوزاد شنیده ایم

لحظه جزغاله شدن تازه عروس داماد در داخل ماشین + فیلم 16+

 

 

 

کدخبر: 389968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟