با این ماسک ها پوست تان را با طراوت کنید

پوست به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که پوست خشک یکی از آنها است و برای تقویت این پوست باید از ماسک‌های مناسب استفاده کرد.

پوست به انواع مختلفی مانند چرب، خشک و معمولی تقسیم می‌شود که هرکدام از آن‌ها شرایط و خصوصیات خاص خود را دارد در اینجا به معرفی ماسک‌هایی مناسب برای پوست‌های خشک می‌پردازیم.

رفع خشکی پوست با ماسک شیر و گلاب

٤ قاشق غذا خوری شیر را با ١ قاشق چایخوری گلاب مخلوط کنید سپس ١ قاشق چایخوری لیمو ترش به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و روزی ١٥ دقیقه این ماسک را بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

زرده تخم مرغ پوست صورتتان را نرم میکند

به کمک تخم مرغ می‌توانید ماسکی بسازید تا پوست خشک صورتتان را نرم کند.

یک عدد زرده تخم مرغ را به کمک همزن هم بزنید تا رنگ آن سفید شود و پس از آن ٣ قطره روغن زیتون به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و سپس ٢ قاشق چایخوری آب خیار به آن بی افزایید و به مدت ١٥ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از آن با صورتتان را با آب ولرم بشویید.

پوست صورتتان را با ماسک خرمالو ماساژ Massage دهید

ماسک خرمالو سرشار از ویتامین‌های A, C, B۱، B۲ است و همین موضوع سبب شادابی پوست می‌شود یک عدد خرمالو را کاملا له کنید و ٣ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و تمام پوست صورتتان بجز دور چشم ودور لب را با این ماسک ماساژ دهید.

تاثیر مثبت خیار بر روی پوست‌های خشک

خیار از جمله میوه‌هایی است که تاثیر مثبتی بر روی پوست صورت دارد و برای پوست خشک عالی است.

آب یک خیار را بگیرید و با ٣ قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید و ماسک آماده شده را به مدت ١٥ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

تهیه ماسک به کمک در دسترس‌ترین مواد غذایی

شیر و سیب زمینی همیشه در دسترس هستند و این 2 ماده غذایی می‌توانند ماسکی عالی برای پوست خشک صورت شما درست کنند.

یک عدد سیب زمینی را آب پز و رنده کنید و سپس مقداری شیر به آن بی افزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد و این ماسک را به مدت ٢٠ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید تا تاثیر آن را ببنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362377 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟